Vilket årtionde är mitt kök ifrån?

Posta svar
Nytt ämne

Ämnesverktyg

2010-01-31, 19:47
Citera |  #1

cederbuschs avatar
Forumgud

Medlem: maj 2008
Län: Örebro län
Vilket årtionde är mitt kök ifrån?

Blir inte klok på köket i vårt blivande hus (som vi flyttar in i om en månad!!!! ).

I serveringsgången sitter ett platsbyggt skåp som vi gillar och tänkte behålla. Men allt jag hittat tyder på att detta är ett verk från 20-talet. Men huset är byggt -36. Kolla bilden nedan

I själva köket sitter dock en annan skapelse, också platsbyggd tror jag, men med en tydligare 30-talsstil.

Vad säger panelen?

Vi kommer troligen, som det känns nu, vilja bygga ett nytt kök och då i liknande stil som skåpet. Känns som om det skulle passa huset bra. Men ett funkiskök vill jag inte ha.
forum/image037.jpg  

2010-02-01, 01:58
Citera |  #2

Senior medlem

Medlem: jan 2008
Län: Västernorrland
Kan tyvärr inte hjälpa dig med dateringen, men, jag får kanske ändå beundra skåpet i serveringsgången? Härligt, var rädd om det!

2010-02-01, 08:56
Citera |  #3

cederbuschs avatar
Forumgud

Medlem: maj 2008
Län: Örebro län
JanneL skrev:
Kan tyvärr inte hjälpa dig med dateringen, men, jag får kanske ändå beundra skåpet i serveringsgången? Härligt, var rädd om det!
Eller hur! Det är jättevackert. Fattar inte att vi faktiskt ett tag tänkte att vi skulle riva väggen till matsalen. Man är påverkad av rådande trend, helt klart.

Har faktiskt insett att om man sparar mkt av det gamla så ursäktar det samtidigt att inte resten är tipp-topp.

2010-02-01, 09:09
Citera |  #4

Gudfader

Medlem: mar 2005
30 eller 40-tal. Men det är upp uppfräschat sedan dess.
Posta svar
Nytt ämne

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Taggar
20-tal, 30-tal, kök, platsbyggt Tagmoln
annons
annons
annons
annons
Annons