Vad tror ni?
Går det att montera golvgips på plastmatta i badrum för att sen lägge klinkers på denna?
Då menar jag att gipset skulle behandlas med "tättmassan". Det är betong under plasten.

Adam

Plastmattan kommer inte klara av att fungera som fuktspärr. Den ger sig direkt när du monterar gipset.

Nej, bort med plastmattan och gör ett riktigt jobb!

Adam skrev:
Vad tror ni?
Går det att montera golvgips på plastmatta i badrum för att sen lägge klinkers på denna?
Då menar jag att gipset skulle behandlas med "tättmassan". Det är betong under plasten.

Adam
Förstår inte riktigt varför det skulle vara bättre att spara plastmattan. Det är antagligen enklare att riva ut plastmattan och skippa gipset.

Japp, riv ut mattan. Kruxet är att få tätt mellan vägg och golv; sitter det en uppvikt plastmatta där kan det bli problem med tätningen.

Bob_the_builder
Nu tror jag ingen läste hela frågan (det gällde ju att lägga tätskiktet över gipset), men jag tror ändå inte att det är en bra idé. Varför inte slita bort mattan? För att spara jobb? Problemet jag ser framför mig är fallet. Du har (förutsätter jag!) fall mot golvbrunnen idag (uppspacklat under mattan). Om du skruvar en gipsskiva här istället kommer den inte ligga an mot golvet överallt och därmed knäckas. Inte bra... Slit bort mattan och nyttja det befintliga fallet när du lägger plattorna!

Tackar! ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.