Såg för lite över 1 år sedan när "allas vår Timell" renoverade kök. Istället för att kakla ovanför diskbänken satte han upp en målad glasskiva med matchande lister i ek. Har någon testat detta? Jag har funderingar på frostat glas istället för tradiotionellt kakel. bör framhävas att vid diskbänken har vi ett fönster och spisen är placerad i köksön så det kommer inte att skvätta så mycket där ev. glasskiva ska sitta. mao är det mest under köksskåpen den ska placeras. Har någon något annat förslag tas det tacksamt emot. Har även sett att man sätter upp rostfria plåtar med det verkar svårt att hålla rent.........

Jag står i startgroparna att köra och beställa skivor att montera mellan diskbänk och överskåp.
Kommer nog att försöka sätta något mindre ömtåligt än glas (plexiglas?). Dock måste det vara typ frostat för jag har frilagt tegelväggen mellan diskbänk och överskåp och denna skall framträda lite diffust igenom "glasskivan".

Hade tänkt att åka till en vanlig glasmästare och måttbeställa. Så får han ge mig materialförslag..

Carl, glöm plexi...detg blir repigt och fult med tiden.
Välj hellre en härdad glasskiva eller en laminerad om du är rädd för skärvor.

Låter ju intressant. Har du lust att återkomma när du pratat med glasmästaren? Pris, ideér osv... Tack på förhand...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.