Hej alla,

Jag gör ett tappert försök att dokumentera mina
framsteg och motgångar på www.ombyggnad.se,
välkomna in och kika....

Jonas

gillar idén, men tror du ska skruva lite på din budget?

kör rum för rum istället, och räkna inte m2 på gips, innan du fått in tekniken kommer du nog bränna en hel del på dörröppningar å dylikt (räkna löpmeter då de säljs 90/120 breda)...

kakel och klinker ser ovanligt billigt ut, likaså lister, lister är dyrt :/

ett förslag är att göra ett överslag per rum, så gör jag...

typ sovrum, lister 2k (inkl dörr/fönster), golv 3k, gips 1k, el 1k, färg/tapet 1k, dörr 1k (om de ska bytas)... etc etc

blir fort dyrt ;)

Väldigt snygg sida. En sak som garanterat skulle få mig att följa detta evenemang från första parkett är dock:

1. Två tidplaner. En tidplan och en uppföljning av tidplanen. Sådant är MYCKET lärorikt. Jag säger inte att uppskattningarna är tokiga, men själv försöker jag fortfarande lära mig hur mycket längre tid allt tar. Även om jag är hyfsat realistisk nu. Tror jag.

2. Två "budgetar". En budget och en kassabok som uppföljning. Jag kämpar själv med min kassabok där ALLT förs in och uppföljning kan ske per rum eller per katergori (vvs, el, trä, skivor osv). Någon sammanställning är dock inte klar.

Toppensnygg sida iaf, ska granska lite mer ikväll... ;)

Tackar för era åsikter !

Två tidplaner kan jag fixa, när det gäller budgetuppföljning så ska jag fundera lit på hur jag ska göra. Jag för visserligen kassabok men en hel del saker har jag fått väldigt bra rabatt på...:) Utfallet ligger idag på ca. 290 kkr då är all kakel/klinker, vitvaror, elmaterial, golv, gips och en hel del annat inköpt.

Jonas

Snygg och rolig sida. Ska bli kul att följa.
En sak bara, fixa så att den orangea menyn finns på alla sidor så man slipper navigera sig "hem" emellan.

Skall bli extra kul att följa tidplanen, min brukar spricka efter typ 5 minuter.

Zephir

Jag är djupt imponerad!
Det skall bli intressant att se om Ni klarar budgeten. Min erfarenhet är att den aldrig håller.
Dessutom, jag kollade web-kameran klockan 22.00 nu på lördagskvällen och det är ingen som jobbar.
Hur skall det då gå med tidplanen  ;)

Ti_Tan skrev:
Dessutom, jag kollade web-kameran klockan 22.00 nu på lördagskvällen och det är inge som jobbar.
Hur skall det då gå med tidplanen  ;)
;D ;D ;D

:D En riktigt snygg hemsida Jonas!

Kvällsjobb ja......man är bra sugen på att hålla på lite längre på kvällarna men jag har en dotter på 2 år som sover i rummet bredvid så man får planera så att man spar sånt som inte låter så mycket till kvällen. Tänkte härom kvällen att jag skulle tejpa upp vp rören så att man fick alla böjar klara och sen spika fast dom dagen efter men jag la ner det....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.