7 673 läst ·
32 svar
8k läst
32 svar
Kräva reparation istället för pengarna tillbaka vid reklamation
Hej,
Tänkte bara berätta hur det löste sig.
Jag åkte in till Jula i onsdags och pratade med dom igen. Personen på kundtjänst gick och pratade med chefen för att ta reda på hur dom skulle lösa det. När han kom tillbaka sa han precis som den tidigare personen jag pratat med att jag skulle få 999kr tillbaka. Jag sa NEJ och tog fram en utskrift från ryobis hemsida där det står att man ska få en produkt reparerad eller utbytt vid garantiärende. Han tog med utskriften och pratade med chefen igen. När han kom tillbaka sa han att dom kunde ge mig en motsvarande grästrimmer från AL-KO som var en ny modell dom fått in samma dag. Vi tog en titt på den modellen och den verkade jättebra. Den hade tom lite större motor en den gamla jag reklamerat. Ordinare pris på denna var 1995kr.
Så nu är jag nöjd!
Tack för alla kommentarer här i tråden.
Jonas
Tänkte bara berätta hur det löste sig.
Jag åkte in till Jula i onsdags och pratade med dom igen. Personen på kundtjänst gick och pratade med chefen för att ta reda på hur dom skulle lösa det. När han kom tillbaka sa han precis som den tidigare personen jag pratat med att jag skulle få 999kr tillbaka. Jag sa NEJ och tog fram en utskrift från ryobis hemsida där det står att man ska få en produkt reparerad eller utbytt vid garantiärende. Han tog med utskriften och pratade med chefen igen. När han kom tillbaka sa han att dom kunde ge mig en motsvarande grästrimmer från AL-KO som var en ny modell dom fått in samma dag. Vi tog en titt på den modellen och den verkade jättebra. Den hade tom lite större motor en den gamla jag reklamerat. Ordinare pris på denna var 1995kr.
Så nu är jag nöjd!
Tack för alla kommentarer här i tråden.
Jonas
Gratulerar för en bra lösning. Aningen bättre än du hade kunnat kräva men troligtvis den smidigaste lösningen för Jula, så kanske alla blev nöjda då.
Det är det där med REA priser. Och ordinarie pris, ska vara ordinarie pris alltså då också marknadspris s.a.s.ArneTW skrev:
(Givetvis måste det finnas situationer då vissa butiker är dyrare än andra.)
Säger Jula att varan är värd 2999 fast de säljer den för 999 så är det bara 'upp till bevis' i sådana här fall.
Om vi vänder på det. Låt oss säga att grästrimmern fortfarande såldes fast till det ordinarie priset och butiken valde att betala tillbaka de 999 kronorna, då med förhoppningen att kunden skulle bli 'tvungen' att köpa samma produkt till det dyrare priset, 2999kr.
Redigerat:
Klicka här för att svara