Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: May 2006

Automatiskt förlängt elavtal

Jag hade elavtal med ett elbolag och på dess senaste faktura stod att mitt elavtal gick ut den 1 nov 2011. Ok tänkte jag då kan jag tecka nytt avtal med annat elleverantör och jag gjorde det med början 1 dec 2011. I början av dec 2011 fick jag en faktura på avtalsbrott från min gamla elleverntör, de påstod att avtalet automatiskt förlängdes med tre månader om man inte sade upp det inom en månad efter avtalstidens utgång. Är detta riktigt?

2.    länk #2
    Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götalands

Det låter riktigt, om du läser det finstilta på det avtal du ingick med de första, så står det säkert där.
    "Tarvar bonde flera hus; bygge sig till lägenhet det bästa han gitter."

3.    länk #3
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad
    Kan mycket väl vara på det sättet, står i avtalet.
    Har du bytt själv eller har du nyttjat någon av elleverantörsbytarsiterna?
    Jag brukar alltid använda mig av dessa siter och det brukar funka bra.
    .......or oatävööööööööö

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Apr 2006

Varför läser inte TS sitt avtal innan han frågar oss?
    Troligtvis är detta helt korrekt från eloperatören. Med tanke på att TS nya elavtal började gälla den 1 dec och det gamla gick ut den 1 nov. Om inte Eloperatören fått någon uppsägning så rullar det på. ibland med 1 mån i bland med 3

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42