Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2007
    Län: Uppsala

Kindvall: Ska kolla lite extra med honom senare, men det borde vara inre saker då lgh inte har någon balkong. Kanske nått med fönster/dörrar som du nämner.Han gjorde en hel del i lgh, det mesta själv men hade en del hantverkare oxå. Så jag vet inte vad det var för jobb som han blev nekad.

2.    länk #32
    Nykomling Medlem: Nov 2011
    Län: Stockholms län

Har ingen aning om hur bra leverantören är egentligen, men 110000 för material + arbete låter rätt mycket. Eftersom det är en lägenhet antar jag att köket inte är jättestort.
    Vårt kök kostade 38000 + 36000 arbete (efter ROT) och då var det med plattläggning, samt plattläggning i 2 andra rum. Vitvaror gick på 28.000 (minus diskmaskin som vi hade en nästan ny). Målning gjorde jag själv.
    Det finns ju olika kvalitets/prisnivåer, men av det du beskriver låter det ju inte som ett kvalitetskök. Det är kanske läge att kolla i papper vad som har levererats, hur mycket arbete har fakturerats, har de dragit ROT?
    Det jag skrivit är innan ROT. Men ja, de har dragit ROT, fast jag minns inte hur mycket det slutade på. Tror det var ungefär som mycket som ni betalat, lite mer kanske.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson