Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Junior medlem Medlem: Jan 2005
    Ålder: 38
    Län: Stockholm

Japp, det stämmer, samma nummer.

/ Håkan

2.    länk #17
    Nykomling Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholms

Mer om samma ämne

Hej,

Jag har läst ditt inlägg och tror mig veta precis vem du pratar om. Han har agerat på precis samma sätt mot mig och min fru. Det skulle vara intressant att höra mer om dina erfarenheter Håkan.

/Niclas

3.    länk #18

Hej Niclas!

Intressant att höra, var har ni byggt någonstans?

- Håkan

4.    länk #19
    KrB
    Nykomling Medlem: May 2010

Hm, det här gör mig lite orolig, funderar just på att köpa ett hus byggt av E3hus i stockholmstrakten. Om fler än en haft problem så blir jag fundersam. Är det bara en av säljarna som är ptoblemet, eller företaget som sådant?

5.    länk #20

För vår del är största problemet just nu säljaren. Men vi hade också en hel det anmärkningar på slutbesiktningen, drygt 100 st. Främst var det målaren som gjort ett riktigt dåligt jobb med hela slutfinishen. Halva huset fick tapetseras om och de flesta lister är fortfarande bara grundmålade :-(

Om det är E3Hus som byggt det borde det vara ganska nytt, eftersom de inte funnits så länge i det namnet.
    Försök luska varför ägarna säljer huset och begär att få kolla på besiktningsprotokollet från slutbesiktningen för att se om det finns (eller fanns) allvarliga fel.

- Mvh Håkan

6.    länk #21

Vill bara förtydliga det som jag skrev i februari redan, att VFFAB alltså inte gått i konkurs utan endast bytt namn till E3 Hus AB.
    Det var en missuppfattning som förmodligen kom via en underentreprenör.

Vi har nu dessutom fått ut de pengar vi själva legat ute med för inköp av diverse material och tjänster som entreprenören skulle stå för.
    Har idag även haft ett möte och gått igenom kvarstående punkter som snarast ska åtgärdas.

Om en månad är det dags för tvåårsbesiktning, hoppas på ett bättre resultat då...

- Mvh Håkan

7.    länk #22
    Nykomling Medlem: Dec 2011

Vad hände sedan?

8.    länk #23

Ja, tyvärr inte så mycket.

En vecka innan tvåårsbesiktningen fixades en del saker som det normalt sett blir nedslag på, t.ex. sprickor i färgen på taklister och foder m.m.

Därefter har ingenting hänt.
    Vi har fortfarande drygt 40 kvarstående punkter från alla besiktningar som utförts.

För en månad sedan fick jag tillslut tag i säljaren efter ett stort antal mail, SMS och telefonsvararmeddelanden. Han lämpade då över oss på en annan projektledare som nu har fått listan på alla punkter av mig.

Förhoppningsvis kanske har har ett större engagemang i vårt ärende, men än så länge har jag inte hört något.

- Håkan

9.    länk #24

Ni funderar inte att ta hjälp av någon utifrån som stöttar er?

10.    länk #25

Hej. Har de hjälpt er något sedan senaste inlägget?

11.    länk #26

Nej, när vi efter två månader äntligen fick kontakt med den nya projektledaren hade han slutat
    Nu har vi fått kontakt med en annan person och skickat samma dokument för tredje gången...

12.    länk #27

Kontoll, ordning & reda och göra rätt är inte deras starka sida. Undrar vad som är deras starka sida...

13.    länk #28

Hej Kalle!

Det är ganska allvarlig och för oss oroväckande information du kommer med.
    Det vore intressant att veta hur du bessitter denna information då vi är ett av de hus du nämner.
    PM'a mig gärna om du inte vill ta det offentligt.

- Mvh Håkan

14.    länk #29
    Moderator Medlem: Feb 2005
    Inloggad
    Jga har raderat ett inlägg från Kalle48, för tillfället. Kalle48 framförde väldigt allvarliga anklagelser mot husföretaget. Vi vet inte om dessa var sanna eller falska. Men Kalle48 har registrerat sig här med falsk profil (identitetsstöld). Och vi kan därför inte låta anklagelserna stå kvar.

15.    länk #30
    Nykomling Medlem: Mar 2012
    Län: Stockholms

Hej på er :-)
    Jag har den senaste tiden följt denna tråd med intresse.
    Nu fick jag dessvärre se att moderatorn har tagit bort Kalles kommentar. Tyvärr måste jag meddela att det mesta , enligt vår erfarenhet, i det inlägget stämmer. Det är vi som har huset på Värmdö. E3 skulle ha gjort huset klart hösten 2010 och det är ännu inte klart.
    Vi anser att E3 är en mycket dålig och oseriös byggfirma utan intern kunskap om vad de sysslar med. Vi är hårt drabbade av deras framfart.
    Önskar ni mer information så är ni välkomna att ringa mig.
    070 716 63 06
    MvH

Cai Magnusson

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42