Vi har isolerat invändigt en vägg och satt upp ett fönster.
Träpanel, vindpapp, träreglar och 150 mm stenull, plast och gipsskivor.
Nu har vi ångrat oss och vill sätta upp ytterliggare en 45:a stenullisolering.
Kan vi regla direkt på gipsskivan och isolera och sätta ytterliggare gipsskivor.
 
Det ska gå bra.. Bara plasten inte hamlar längre in änn 1/3:e del av isoleringen. Gipset skulle väll möjligen fungera som en ångbroms. Nu får ni det bättre ljud isolerat iallfall. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.