Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2006

Isolera mot leca?

Behöver jag ha någon plast eller papp om jag ska isolera mot lecablock? Det är puts på utsidan av blocken? Finns det någon risk för att isoleringen blir dålig om den ligger direkt på lecan?

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Aug 2003
    Län: Stockholms Län

Re: Isolera mot leca?

Ovan eller under mark, eller både och?

Undermark.. så skulle jag nog inte använda plast..

Ovanmark ska du nog göra på samma sätt som om det vore en tegel vägg..

http://www.isover.se/sw5694.asp

dvs använda plast & använda en liten luft spalt..

är väggen en som är ovan & under mark.. skulle jag inte använda plast! Och jag skulle använda mig av en luft spalt..

Sen så ska isoleringen helst sitta på utsidan inte på insidan av Blocken.. Fast det är ju klart kostar ju en hel del att putsa om hela huset pga extra isolering..

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2006

Endast ovan mark.

4.    länk #4
    ByggaNytts avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2003
    Ålder: 44
    Län: Stockholm

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: Jan 2006
    Län: Västra Götaland

Den tråden hade jag inte läst tidigare... men jag vet inte om den ger "Calle D" så mycket, den var mest rörig... och lång...
    Jag tror också, utan att veta, att han vill isolera på utsidan... eller?
    Är det så att vi pratar utsida så skall där inte vara något annat än isoleringen mot den putsade lecan...
    Är det så att vi pratar insida så titta på "ByggaNytt":s länk, och glöm det sedan - isoleringen skall vara på utsidan

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42