För ett år sedan satte vi upp våran timmerstomme från en nedplockad gård.
Nu skall vi klä in den med locklistpanel och funderar kring isolering.
Hitills har vi kommit fram till att cellulosa eller hampaisolering är bäst eftersom det till att börja med blir en stuga som står kall under vintertid, Snickaren vill ha isolering i skivor men det enda vi hittat är hampaskivor och de är dyra! Vet någon om cellulosaskivor som fortfarande finns i produktion eller var man kan hita annat lämpligt material till isolering av timmerväggar?

http://www.isolina.com
www.swefab.se

Båda har linullsisolering i skivor. Swefabs isolering är lite billigare än den hampaisolering jag tittat på. isolina vet jag ej pris på.

Tack för tipset!
Det blir Isolina! De hade ett bra pris! Trots en enorm frakt.

:)

lilla_ivy skrev:
Tack för tipset!
Det blir Isolina! De hade ett bra pris! Trots en enorm frakt.

:)
Vad hade de för priser?

Har själv kollat lite priser på hampaisolering och linull men skivorna är löjligt dyra, det är ju billigare att spruta ekofiber. I vissa lägen är det dock behändigt att jobba med skivor när man tar lite pö om pö.

Det går inte att jämföra med gullfiber som sagt jag tror att det stannar på ca95-100:-
m2 inklusive moms och frakt. Men då köpte vi över 400m2.

Nä gullfiber är inte alls intressant..men de priser på lin och hampaskivor som jag fått  så skulle exempelvis isoleringstjocklek 25cm sticka iväg 250-300:- kvm.

Men ekofiberalternativet ligger på ca 150:- kvm och då är det inklusive jobbet (vilket inte är dyrare än sten eller glasull). Har du funderat på det alternativet att låta snickarn regla upp och sedan låta någon firma typ Ekofiber spruta? Resultatet blir bättre än med skivor.

Det pris du anger per kvm vilken tjocklek på skivor gäller det?

Priset gäller på 10 cm tjocklek.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.