Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2005
    Län: Stockholm

Hur täta ångspärr mot mellanbjälklag?

Tja, som rutiken lyder. Fäster ångspärrstejpen verkligen mot trä? Verkar finnas något sorts skarvband av bitumengummi. Funkar detta för detta syfte, kanske?

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2007
    Län: Gävle
    Inloggad
    Jag tejpade först sen sköt jag fast masonit-bitar med dyckertpistolen på tejpen...
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3.    länk #3
    Banned Medlem: Sep 2007
    Län: Skåne

Hej Crebel,
    det finns speciell tejp för detta som håller mycket bra.
    Berliner

4.    länk #4
    Ola78s avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Ålder: 34
    Län: Jönköpings län

Hej Crebel,
    det finns speciell tejp för detta som håller mycket bra.
    Berliner
    T ex denna http://www.t-emballage.se/produkter#artikel=525008 en grymt bra tejp som vi använder på mitt jobb. Den fäster på allt och är skitsvår att få bort särskilt från plast men den sitter hårt på trä, betong, metall och liknande underlag. Kan även användas till vindpapp.

Jag har själv använt den mycket när jag renoverat och gillar den skarpt, mycket bättre än den traditionell ångspärrstejpen som inte sitter något vidare. Dock en liten varning, den är ruskigt dyr ute i bygghandeln, tror priset ligger mellan 200:- till 250:- för en 25 m rulle, jag har köpt mina genom jobbet så jag har inte behövt betala så mycket.

5.    länk #5
    Ola78s avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Ålder: 34
    Län: Jönköpings län

Hej,
    en liknande produkt är den här,

http://www.takochtillbehor.se/butik/...6lspb7mha5qv73

jag håller på med vårt eget hus och kan bara rekommenrea den. Fästa ordentligt och är nästan omöjligt att får bort från trä eller plast efter några dagar.
    Och kostar hälften som den andra.

Berliner
    Hm, ser precis ut som den jag länkade till förutom att det inte är nån text. Kan bara hålla med dig i övrigt, går knappt att få bort.

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2005
    Län: Stockholm

Tack för tipsen, då kör jag flex-tejpen. Hu, såg i i en annan tråd att någon hade gjort av med 60 rullar!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42