Fullvärdig medlem
Medlem: Oct 2005
Län: Stockholm
Hur täta ångspärr mot mellanbjälklag?
Tja, som rutiken lyder. Fäster ångspärrstejpen verkligen mot trä? Verkar finnas något sorts skarvband av bitumengummi. Funkar detta för detta syfte, kanske?
Hej Crebel,
det finns speciell tejp för detta som håller mycket bra.
Berliner
T ex denna http://www.t-emballage.se/produkter#artikel=525008 en grymt bra tejp som vi använder på mitt jobb. Den fäster på allt och är skitsvår att få bort särskilt från plast men den sitter hårt på trä, betong, metall och liknande underlag. Kan även användas till vindpapp.
Jag har själv använt den mycket när jag renoverat och gillar den skarpt, mycket bättre än den traditionell ångspärrstejpen som inte sitter något vidare. Dock en liten varning, den är ruskigt dyr ute i bygghandeln, tror priset ligger mellan 200:- till 250:- för en 25 m rulle, jag har köpt mina genom jobbet så jag har inte behövt betala så mycket.
jag håller på med vårt eget hus och kan bara rekommenrea den. Fästa ordentligt och är nästan omöjligt att får bort från trä eller plast efter några dagar.
Och kostar hälften som den andra.
Berliner
Hm, ser precis ut som den jag länkade till förutom att det inte är nån text. Kan bara hålla med dig i övrigt, går knappt att få bort.