Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Senior medlem Medlem: Mar 2004
    Ålder: 37
    Län: Stockholm

Nätmatta vs vanlig stenull och hönsnät?

Vad är skillnaden mellan nätmatta/brandisolering och vanlig stenull med hönsnät? Jag ska isolera en halveter imkanal och vill helst slippa köpa en hel rulle nätmatta. Litet stenull och hönsnät lär man kunna hitta i gömmorna. Skulle glasull fungera lika bra som stenull?

/Ola

2.    länk #2
    SBH
    Forumgud Medlem: Mar 2011
    Län: norrbotten

enklare att ha den på rulle från början. du behöver ej naja ihop två matr.

3.    länk #3

Klart att det är enklare men jag lägger gärna 500 spänn på något annat än en rulle nätmatta som jag behöver 5% av

4.    länk #4
    SBH

du får fråga granne och arbetskamrater om dom har.
    eller någon firma

5.    länk #5

Ok, då tolkar jag svaren som "Det är någon skillnad på nätmatta och stenull+hönsnät som gör att det senare inte fyller funktionen som imkanalsisolering."

Blir till att köpa en rulle riktig nätmatta helt enkelt. Att försöka hitta någon som har en stump nätmatta över kommer ta mig mer tid än det sparar i pengar.

Nåja, tack för svar hursom.

/O

6.    länk #6
    SBH

du kan säkert byta ut isolering på andra ställen.
    nätmattan är enklare att hanter bara.
    du får väl isolera med stenull och hönsnät om du vill

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42