hej I en timmer stuga jag grejar lite i så ligger det glasfiber ca 120mm och sedan en stenullsmatta som kanske en gång i tiden kanske var 100 mm men idag är ca 50mm Vi har varit uppe på vinden och grejat en del o isoleringen smular sönder sig ganska mycket.
Det finns ingen past i undertaket bara en gammal papp. Uanpå huset ser man att det är gjort för luftning mellan takstolar men uppe på vinden ligger isoleringen emot råspånten. Det finns ventiler iaf. Taket ser fräscht ut.

Ska vi bara laga i med glasfiber där vi haft sönder som mest eller bör vi lägga på extra över hela viden ? Isf kan gamla isoleringsmatta ligga kvar ? Den med Papper på alltså.. Isoleringen är från ca 50 tal.
Bör vi bygga luftspalter mellan takstolarna ?

Huset värms upp med bergvärme.
Det är 1-plans med källare
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.