Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Oct 2007
    Län: Blekinge

Isolerat utrymme i garage!!!

Hej!

Jag skall flytta min värmepump till gareget.
    För att inte tappa för mycket effekt skall jag bygga ett litet utrymme i garaget där värmepumpen kan stå samtidigt döljer man även installationen.
    Nu är det som så att garaget i sig är isolerat och har spånskiva på insidan.
    Garaget håller konstant ca 10grader (viss värme nu på vintern)
    Hur skall man gå tillväga när man bygger detta.
    Är det bara att regla upp inneväggar och isloera dem eller finnse det risk för kondens etc.
    Är det någon som vill förklara detta för mig?
    Jag bifogar bild vart jag har tänkt ha pump

Tackar på förhand
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Layout värmepump.jpg
Visningar:	26
Storlek:	19.8 KB
ID:	22689  

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Aug 2003
    Län: Stockholms Län

Humm.. Varför isolera den nya "lådan"?

Om du isolerar lådan och inte tillsätter värme där så finns ju risken att tempen sjunker ganska bra i det utrymmet..

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Oct 2007
    Län: Blekinge

Hej!
    Det är rätt uppfattat.
    Men en värmepump i sig läcker ifrån sig värme hela tiden.
    På detta sätt kan jag få ett litet uppvärmt utrymme i ett övrigt kallt garage.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42