Min balkong vilar på mellanbjälklaget som alltså sticker ut cirka två meter från själva huskroppen. Facken mellan golvbjälkarna löper fritt genom hela huset dvs från utkant balkong till utkant kattvind på andra sidan huset. Mittemellan kattvind och balkong finns ett sovrum. Det finns inga väggar i "bjälklagsfacken" mellan kattvind/sovrum och balkong/sovrum. Luften strömmar helt fritt under sovrummet och jag kan lova att golvet blir duktigt kallt när det blåser 15 m/s och är minusgrader. Golvet i sovrummet är också ett gammalt plank undergolv med massa springor och öppna kvisthål vilket inte direkt förbättrar komforten.
Nu tänkte jag försöka höja golvkomforten en aning genom att helt enkelt spärra av det fria luftflödet i bjälklaget genom att täta med isolering i bjälklagsfacken under väggen ut mot balkongen. Man kan säja att jag förlänger ytterväggen så att den fortsätter ner i bjälklaget.
Någon som har en åsikt om ovanstående? Kommer jag att få några problem pga att jag stänger luftflödet? Borde jag kanske försöka koncentrara mig på att verkligen täta själva balkongkonstruktionen istället. (balkongens golv är helt tätt membran men balkongens undersida är otät råspont).