Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2007
    Län: Västra götaland

Tips! Göra lösull av spillbitar

Vet ej om detta varit uppe men ett bra tips är ju aldrig fel....

Hade ca 4-5 kubik med spillbitar från bygget dvs skarvbitar, småbitar etc som bara tog massa plats i de stora lådorna jag förvarade dem i. Tänkte att det måste kunna göras om till lösull av detta då jag behöver det i mitt mellanbjälklag. Jag tog bara en stor låda, ca 1,2m hög och 1 m bred och nästan fyllde med småbitar för att sen ta bensingrästrimmern och körde ner i detta, ca 30 sek senare så var det perfekt lösull, nästan som att mixa med mixern i köket....

Resulatet blev samma som köpt lösull, kanon!!
    MVH Tommy

2.    länk #2
    KnockOnWoods avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Län: Halland

Det dammade en del va? //KoW

3.    länk #3
    Immobils avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2003
    Län: Blekinge

Kan man få se en actionbild?

4.    länk #4

Det dammade betydligt mindre än jag trodde det skulle göra men det gick jäkligt bra.....
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0801.jpg
Visningar:	247
Storlek:	79.6 KB
ID:	21998  

MVH Tommy

5.    länk #5
    Immobils avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2003
    Län: Blekinge

Tack för bilden!

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Stockholm
    Inloggad
    Hihi

kommer osökt att tänka på "SOS sällskapsresan" (den där de seglar) när gubben i kiosken ska göra mjukglass med sin utombordare.

7.    länk #7

Kamy:Hur tror du jag kände mig...
    MVH Tommy

8.    länk #8
    pipewelders avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2006

Tack för ett bra tips, det ska jag komma ihåg.

9.    länk #9
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004
    Län: bohuslän

Ja vad skall man säga, på det här forumet får man reda på mycket information både nyttig och uppfinningsrikedom

10.    länk #10
    Forumgud Medlem: Oct 2006
    Ålder: 38
    Län: Halland

Fast jag undrar om det blev billigare....du var ju tvungen o köpa en stor TV vad jag kan se iaf....Hmmm :-)

11.    länk #11

Nej, tomkartongerna kommer från jobbet...... har en gammal 33" tjock-tv tills vi är klara med huset...
    MVH Tommy

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42