Inredning
BirgitS: Så vitt jag kan se finns det tre möjliga väggar för en teve. Hur är det med väderstrecken? För man vill ju undvika att få för mycket reflexer av ljus kvällshimmel i teven. Hur många ska kunna se på teve samtidigt? Eller har ni vacker utsikt och vill framför allt kunna sitta i soffan, prata och titta på utsikten/solnedgången? Rak soffa eller vinkelsoffa? Fåtöljer som man lätt
nimhed: http://www.mirro.se/sv/skjutdorrar/ Vet dock inte om de har hängande eller bara på golvskena
zeke51: Skjutpartierna är helt OK. Däremot är Skånska Byggvaror värdelösa på att skicka korrekta leveranser. Mitt bygge är hittills försenat med en månad pga av flera felleveranser. Boka inga hantverkare innan du kollat att varenda detalj finns i paketen.
Pysslarn: Ull = stickigt = helt fel! Som alltid handlar det om kvalitet. Ibland har jag haft anledning att misstänka att mattor som anges innehålla ull inte gör det. Ull kan mycket väl vara lent och behagligt att vidröra. Är det inte det kan det handla om sämre än andrasortering eller rent av annat material. Generellt är ullmattor inget som känns sticksigt att gå på. //Ronnie
calle336: ja nu hittade jag på ikea. Varit in där å letat men inte hittat. De blir ju perfekt. skall ju ha typ meschbackar bed utdragsskena å sen bygga platsbyggda garderober. Så ikea blir nog bra :)
Rabbithole: http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=60766 http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=104463
MollyMoon: sätt upp tv:n på 4.30 väggen om det går. Med ett stativ som du kan vinkla tv åt olika håll eller en skena som tv:n kan löpa på, då kan du dra in den i sovrummet som också nyttjar din 4:30 vägg. Göm tv:n bakom ett snyggt draperi, så slipper du se den när du bara vill ha brasmys och tv fritt! :)
MollyMoon: å, de här har jag tänkt göra länge... snart, så. köp en gammal byrå på loppis. kika in på den här bloggen, jag sparat. kanonfint, eller hur? tapetbutiken jag brukar handla hos har lovat mig att bara komma och hämta gamla tapetkataloger. du förstår vilken guldgruva! gäller bara att komma till skott...:) kul, eller hur? http://gallerry.blogg.se/2010/march/tapetserad-byra.html
VW Transporter: Köpte nya Elfa-konsoler till två gamla Pelly-skenor och det passade inte. Verkar som att godset i de gamla skenorna är lite för tjockt...
BirgitS: Ser mycket bra ut och det är alltid bra att kunna ha olika möbleringar för man vet inte hur man vill ha det om 10 år.
Nancy Biäng: Tackar:) Letar reglarna i taket, beställer 3 dörrar, sätter golvskenan på en tunn list och fäster gaveln med vinklar runtom, skippar alltså regelverket helt :)
smickra: Jag är ganska ny på det här, så är inte säker på alla termer. Väggarna har någon blå form av matta men jag hittar bara en skarv i hela rummet. Lägger in en bild på den och på vårt "jättesnygga" badrum. Känns som om det mesta är gjort på ganska konstiga sätt. När vi har haft rörmokare här så har de bara skakat på huvudet åt rördragningen t.ex. Just nu är tanken att måla
KnockOnWood: Ett annat tips är förstås att flytta TVn, så den inte står mitt i fönstret. Gratis dessutom :)
Charlie2: En stor låda i plast som säljs som dynlåda, står ute året om, rymmer mycket återvinning.
Oscar_H: Hej! Jag har precis smällt ihop 4 st "överskåp till kylskåp" från ikea, hängt upp dom på väggen och nu funderar jag på vilken nyans på skivan som skulle passa bra ? Jag tänkte köpa en björkskiva eller ek ? typ : http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80273794/. Tror ni man kan betsa den så den blir mer lik körsbärs-röd ? typ som "Ajacou", har ett par högtalare i samma färg
thomas33: Går det inte att sätta två skjutdörrar i dörrhålet? Den modell som man skruvar upp på väggen, så slipper ni regla om väggen. Annars är draperi det enklaste och kanske det ni skall börja med.
f91jsw: Jag skulle inte sprutmåla köksluckor själv. Det är ganska billigt att lämna in dem för omlackering så det lönar sig knappast ens om man bara räknar kostnaden för färgsprutan och färgen. Lägg sedan till arbetstimmarna och allt besvär att göra det själv. Plus att resultatet blir mycket bättre om ett proffs gör det.
Rabbithole: Måste tipsa om Ängslilja från Ikea, helt sjukt sköna att sova i! Finns bara i vit, grå och ljusblå men har aldrig hittat något som känns skönare http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/40318563/
Anna_H: Är det längden eller bredden vi pratar om? Längden förmodar jag? Tycker nog isåfall att både 80 och 90 är för snålt?
Camlin: I gamle hus har alltid rommene hatt ulik fargesetning, så der kan dere jo gjøre som dere vil. Jeg leser jo stadig interiørblader hvor ulike yrkesgrupper snakker om hvorda fargene skal henge sammen fra rom til rom, men selv liker jeg den gamle måten å gjøre det på. Noen tips kan være: - Besøk gamle hus som du synes ser fine ut og få tips. - Bruk dyre/flotte tapet i hovedrom og enklere
KnockOnWood: 1125 hos XL bygg. 998 hos Bauhaus. Gäller 60-centimeters garderober som jag antar att du är ute efter.
SBH: beror på hur tjockt panel skiktet blir kan det funka med klackfoder. skriva gärna om ditt första inlägg. mobilen verkar ha valt lite konstigt
50talshusBlg: Tack, emottar tacksamt fler kommentarer om Mios Move serie (Tillverkade av Viking),, speciellt Move supreme samt Move Duoflex.
verobar: Ett tips är att kolla upp vad e-styling kostar. Vet att det finns då jag sett det i en blogg jag följer. Aldrig använt det så jag vet inte vad det kan kosta. Att ha ett konto på Pinterest och pinna bilder i olika mappar är ett tips inför all typ av inredningstips. Jag har också följt råd vid husförsäljning och man inser ju direkt att de ser helt andra saker än vad man själv kan