Hemmakatten
Hemmakatten: För mig är det självklart att ha fönster o varje sovrum. Förstår att det är en vägg till nästa hus bredvid sovrummet, men det gör det inte bättre. Finns det ingen annan lösning?
2 svar · 1,5k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Jag har själv, som moderator, svarat på flera år gamla inlägg. Det är lätt att missa. Och även svar på gamla inlägg kan ha en relevans.
15 svar · 26,3k läst
·
J
Johanna-Maria: Tack gör tipset!
8 svar · 4,9k läst
·
P
Pappa1986: [citat] Du kan ju sätta ett kylaggregat och med rätt ställd temp och rätt fuktighet så ska det väl inte behöva bli någon nämnvärd kondens den kondensen som blir bör samlas upp i en behållare under aggregatet
1 svar · 6,0k läst
O
Oskaj: Hej! Som rubriken lyder undrar jag om det är någon som satt in en square Wood spiraltrappa? Hittar inga bilder förutom produkt bilderna funderar lite på hur de ser ut monterade med räcke osv. Även vad ni tycker om den ifall ni har en!
0 svar · 1,9k läst
BirgitS
BirgitS: Då är det lite storlek att göra något med. Om du inte vill bygga lådor kanske det går att hitta en byrå i en passande storlek att ställa in och ev. bygga in med lite foder så att det ser platsbyggd ut. En av Nordli-varianterna är 120 cm bred, 47 cm djup och 54 cm hög: https://www.ikea.com/se/sv/p/nordli-byra-med-6-lador-vit-s29239497/
4 svar · 1,4k läst
·
J
jonaserik: Jag köpte IKEA köksskåp 210 cm högt och tog 2 dörrar till varje skåp,Finns dörrar som kan paras ihop till 210 cm höjd
5 svar · 7,5k läst
·
A
Arga ingenjörn: Man får försöka få grepp runt "ytterdelarna" och vrida mot varann. Till skillnad från de i länken har mina inga räfflor så det är nog lite knepigt att få grepp. https://www.ptv.se/reservdelar-verktyg-stoppmaterial/metall/rormutter-till-stora-dynan-pa-fatoljer-jetson-66-och-69
3 svar · 9,1k läst
·
A
Arga Tanten: [citat] Ja, så långt kan jag nog tänka själv. fattar bara inte hur exakt jag ska kunna se om de svällt. Jag vet ju inte exakt hur många millimeter tjock skivan var från början. F ö har den eventuella fukten förmodligen gått bort nu, så jag fattar inte hur det ska synas annat än att skivorna möjligen är buktade.
17 svar · 7,0k läst
·
E
evojenza: Hej. Pallen har fått torka några dagar. Jag har slipat den med 40, 80, 120, 240, 400 och 600. Nu håller jag på att fixa handtag. Sen avslutar vi med 800-papper. [bild] [bild]
28 svar · 6,7k läst
·
P
Pappa1986: [citat] Skruvarna går ju spackla över och måla om man nu väljer att göra så
8 svar · 4,8k läst
·
G
Anonymiserad 231185: [bild] Zzzzzzzzz..... Ser ut som en skön soffa menade jag:D
11 svar · 2,2k läst
·
lopec
lopec: Svårt att skruva dit ett stödben; Inte alls. Fungera att ha bänksskiva i laminat som bordsskiva: Absolut, tänk på att bara en sida är förberedd med kantlist (alternativt tre..) men ska ni bygga den mot vägg brukar det inte vara nått bekymmer. Lägger ni skivan på regel på bägge långsidorna bör det heller inte vara nått problem att ha 160cm skiva, ska nog inte ens behövas det om ni
2 svar · 3,4k läst
BirgitS
BirgitS: Du skulle kunna pröva med tips 3 på sidan https://www.elledecoration.se/5-tips-sa-rengor-du-marmor-pa-basta-satt/
1 svar · 5,7k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Lite enklare, och rätt billigt är att ställa en eller två byråar med många lådor i hallen. Som här ungefär. Den låga byrån är en perfekt sittplats när man skall snöra skor mm. Tillsammans 16 lådor. Och byråerna har vi haft i ca 40 år. Enkla att ta med när man flyttar! Och lägg märke till nycklar och ficklampor som hänger till vänster på sina skruvar. [bild]
1 svar · 2,5k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Idag! Grattis till ditt nya liv utan fritidsproblem (y) Själv gillar jag träpaneler, har det i hela huset utom i våtrummen. Men vi har liggande vitvaxad träpanel på väggarna, inte alls så kontrastrik som det du visar. Och vitvaxad träpanel i taket. Har inte heller fallit för den där stockholmska "ljust och fräscht"-vurmen.
7 svar · 1,4k läst
·
Gammelnörden
Gammelnörden: [citat] Båda molnlamporna är från IKEA. Angående ljussättning så satsa på att lysa upp omöblerade hörn, med antingen hängande taklampa eller bordslampa på t ex byrå samt en vägglampa som går att vinkla vid sängen. Molnlampan för vägg skulle passa fint som mjukt "arbetsljus" vid lekbordet om det placeras mot en vägg. Tips från coachen när det gäller mjuka gröna kulörer är
6 svar · 2,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om fjädrarna har sjunkit ihop borde plymån vara hopsjunken även obelastad. Låter ju mer som att de är svaga och har tröttnat. Kontakta kommunens konsumentvägledare eller Hallå konsument om butiken inte ändrar sig.
6 svar · 6,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Och eftersom kemikalierna har god effekt vid låg temperatur så blir aldrig mer än 30 grader i tvätten och det är ju högre temperatur som gör att bomull krymper.
7 svar · 4,6k läst
A
AndersS: Kolla om du kan se fabrikat på garderoberna om det är standardfunktion/tillbehör. Annars kan man ju göra det enkelt och bara dra fast två plåtvinklar med plåtskruv.
5 svar · 2,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Vi renoverade ett kök kring 1982 och då blev det dolda gångjärn från Ikea, såg ut ung. som dagens.
1 svar · 1,6k läst
T
tergo: när jag byggde 1980 så fick man välja om man ville ha dolda gångjärn i skåpen eller synliga (jag hade oxså kopplingsskruvar i plast) skåpen är troligen gjorda av masonit och är ev marbodal skåp min gissning är att köket sattes in i slutet på 70-talet eller första åren på 80-talet ,furu var rätt så populärt då
5 svar · 4,9k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Tycker en större matta vore snyggare och skulle råka in soffgruppen bättre.
16 svar · 3,4k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Ser ut att vara en Handöl 9. De var typiskt sådana med låg verkningsgrad, men mysig brasa. Faktum är att sådana är lättare att elda ”miljövänligt” än nyare, typ Contura 5xx. De nya måsta man strypa ner ordentligt i en modern villa för att inte överhetta hela huset och vädra ut ut allt via öppna fönster. Strypningen ger dålig/miljövidrig förbränning. En kompis till mig
5 svar · 1,8k läst
·
J
Johan456: Jag har provat lite olika, Elfa, Pelly, Wiksbo. Kan konstatera att Elfa är bäst. Tjockare gods som tål mer vikt. Det beror såklart på vad hyllorna ska bära. Köp Elfa
21 svar · 56,9k läst
K
krampa1: Det här forumet är fantastiskt! Tack för alla kommentarer! Att sätta dit panelen direkt mot det gamla är lockande. Ska undersöka om taket är så rakt att vi kan skippa reglarna och försöka värdera hållfastheten :-)
7 svar · 8,1k läst
·
G
Grantoppen: Kan avslöja hur jag till sist gjorde... Jag hittade en jugendbokhylla (ca 100x170x35) för 1200 kr där en del är vanlig bokhylla och en mindre del har dörr med en liten glasruta. Målade om den till vit och köpte genomskinliga burkar som nu innehåller diverse torrvaror. Köpte även några korgar där jag kan gömma lite saker. Andra saker göms bakom dörren. Passade mig och mitt utrymme
3 svar · 2,5k läst
O
olofkor: Hej, har ett litet soffbord med en skifferskiva ståendes som det spilldes rödtjut på för några år sen, vilket resulterade i stora fläckar.. (som inte åtgärdades direkt) Finns det något att göra för att "facelifta" bordet idag? Är öppen för alla idéer! (ska flytta snart och överväger om jag ska ta med det eller magasinera) r [bild] [bild] [bild] /O
0 svar · 1,5k läst
·
R
RealElwood: Jag har 2 om du vill ha fler. Är bra för min del annars
7 svar · 5,7k läst
·
Blandaren90
Blandaren90: Så här blev resultatet
17 svar · 5,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.