V
V1K1NG: blev väggen efter som benen på tv´n var för breda men blev 240cm tv-bänk ändå :)
4 svar · 6,4k läst
AXS
AXS: [citat] Den borde duga! Hammarfunktion och tryck lagom hårt. Du ska in ca 10cm för att det ska bli bra.
10 svar · 4,2k läst
·
P
Pr33d: Hej. Vi har flyttat in i ett hus med platsbyggd garderob där jag vill köpa till fler trådbackar och skenor till dessa. Hittar dock inte modell eller märke någonstans tyvärr. Någon som känner igen dessa?
0 svar · 1,1k läst
·
Mugmaz
Mugmaz: [citat] Alla medlemmar:thinking:
2 svar · 1,5k läst
Fulkemisten
Fulkemisten: Borra och plugga - speglar är tunga. Angående om du skulle vilja ta ned spegeln så gör nog t ex dubbelhäftande tejp med kvarsittande limrester mer skada än att enkelt spackla igen några små hål med husfix och måla över. Då ej medräknat skadan i golvet när spegeln ramlar ned...
1 svar · 1,7k läst
·
B
Bergsee: Ja det var en bra idé! Kollade även på ”sängbeslag”, de verkar finnas i lite olika varianter men är större och kraftigare och kräver därmed lite mer urfräsning. Kanske overkill.
2 svar · 2,1k läst
Babyface
Babyface: Toppentips! [citat] Toppentips. Tack!
2 svar · 2,5k läst
·
J
Jo5ef1n: Skulle nog inte själv vilja att kvistarna blöder igenom och syns i färgen. Men efter lite efterforskning hittade jag bra tips på jotuns hemsida om hur man gör. Vet dock inte ännu vad jag ska göra med bröstpanelen. Funderade om ett gångbart alternativ skulle vara att ta bort sen befintliga panelen, men lämna listen den spikat fast i kvar, och lägga in en annan sorts panel istället.
4 svar · 3,3k läst
S
symmetri85: Vi har kollat på att montera skjutdörrar till vår garderobsvägg i sovrummet. Det är en nisch som är 3,5 meter lång så planen var att skaffa ikea-stommar och sen separata skjutdörrar som monteras i taket (ev även via golvskena). Vi bor i lägenhet från 60-talet med innertak i gips. Är det ens möjligt att fästa dörrar då? En av leverantörerna vi kollat på har dörrar som hänger i
0 svar · 1,2k läst
Talvan
Talvan: Någon?
1 svar · 839 läst
Dracula
Dracula: [citat] hua, google är läskigt ;)
2 svar · 1,2k läst
·
Dracula
Dracula: [citat] tack, visste inte att sådan fanns!
3 svar · 6,8k läst
·
Dracula
Dracula: Routern ska helst sitta högt för bäst wifi. Jag skulle satt ett lagom stort vitt skåp över spegeln, direkt intill taket. ...om du kan fixa el-uttag och ev. snygg kabeldragning. På andra sidan väggen kansek du kan gömma ev. kablar / el.
5 svar · 3,4k läst
·
H
hackatall: De finns i Kristinehamn, Värmland. men tanken var att göra nåt kul av dem då många av dem inte duger till dörrar längre. De har tappat formen så att säga. man kan ju såga ut en eller två speglar med ramen kvar och skrota resten. Då har man en snygg lucka eller kanske en bordskiva?
4 svar · 1,4k läst
T
Takfönster: Vi bor i 70tals hus med och panel på flera innerväggar men övriga väggar är tretex och alla ljud hörs överallt.troligen inget isolerat mellan våningarna Läst massor av trådar om ljudisolering men det men det mesta verkar innebära att öppna upp väggar och peta i isolering. Läst klassiker om gardiner och mattor som minskar eko och det håller jag med om. Men tillfrågan. Finns det mer
0 svar · 1,1k läst
V
Vante: Kolla på Exacta-sweden bastupanel
1 svar · 4,3k läst
·
L
Larsabertil: Jag ska göra ett matsalsbord med storleken 2000x800med plankor på ovansidan som är 200x45, benställningen skall vara en kryssmodell med 90x90 reglar, hur gör jag detta på bästa och stabilaste sätt, gärna ritning om någon snäll själ vill bidraga☺️☺️☺️
0 svar · 1,4k läst
H
Hallucineramera: Tack för tipsen, det kan nog stämma att det är wellpapp, men det är i perfekt skick, så det kan vara värt att försöka få in lite hyllor. Sen får jag tänka på att inte belasta dem för mycket. Tänkte göra ett försök att se om man kan få tråden tillböjd på en verkstad och hyllor med skåran urfräst på ett snickeri, Men annars så är det säkert värt ett försök med
4 svar · 1,9k läst
·
M
Michall: Då blir ju luckan skev
5 svar · 2,1k läst
·
W
WoodenRanger: [citat] Blev riktigt tjusigt det där! Ska bli liknande projekt med trappen här hemma. Ingen blir lyckligare än jag om jag får ha verktygen där, men tror inte riktigt så blir fallet.. angående materialet du använder, 18 mm stavlimmad furu, är det för estetiken eller tror du det behövs för konstruktionen? Skulle mdf, plyfa eller annat funka lika bra?
10 svar · 11,6k läst
·
N
Ninas husdrömmar: [citat] Ha ha nej då! Jag har en maskin. Har slipat om fyra trappsteg nu och nu ser det superfint ut! Tack för supporten.
12 svar · 4,2k läst
·
B
b8q: [citat] Vet inte, men du kan säkert kolla med IKEA
5 svar · 5,5k läst
·
fremax
fremax: Det räcker med vad som helst som är lite mjukare plast /gummi. Jag har använt trä när det har krisat, funkar utmärkt Med vänlig hälsning, fremax
5 svar · 2,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag tror inte heller att det blir någon större skillnad på att måla skrivbordet, det syns så lite.
35 svar · 4,8k läst
·
T
Toto-1990: Tack så mycket för er svar
3 svar · 5,6k läst
·
putte22
putte22: Har följt tråden tidigare men hittar inte den heller just nu. Löste sig med att jag byggde in stommarna i väggen ist. Men hittade en annan sida som nog kan funka för dig. https://www.ikeahackers.net/2011/10/pax-hack-his-and-her-closets.html
1 svar · 3,0k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Vi har en riktigt lång rackare, fabrikat Kirsch. Köpt begagnad när en lokal skulle tömmas / flytta ut. Googla hur långa de säljs.
1 svar · 1,6k läst
Olle i Stureby
Olle i Stureby: [citat] Ok, det ante mig. Fler ritningar har jag inte, förutom motsvarande för källar- och övervåning. Jag antar att bifogade bild på anteckningar i högerkanten av bottenvåningens "armeringsritning" inte heller tillför någon mer information om beskaffenheten av väggen mellan arbetsrummet på entréplan å ena sidan, och "trapphuset" mellan källare, entréplan och övervåning, å den
40 svar · 22,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om man vill göra kakelugnen mer "osynlig" så är antagligen något rätt mörkt åt det gröna hållet bäst. Har ingen färg på lager men med en tapet som de här på väggen bredvid märker man nog inte kakelugnen så mycket. https://www.hornbach.se/shop/Tapet-ERISMANN-Blad-gron/6502839/artikel-detaljer.html?hb_ak=1
5 svar · 5,2k läst
·
A
aka_the_barf: [citat] Ska kika där, ett litet bra skåp där man kan ha dom dyraste grejerna räcker nog [citat] Vapenskåp har jag inte ens tänkt på, det ska jag kika på. Det är sant att ett garage drar mindre uppmärksamhet till sig och arbetsbelysningen är riktigt bra. kanske infernoalarm är det enda som gäller? [QUOTE="Taxture, post: 3931386, member: 154449"]Såna där plåtskåp har nog mest lås
8 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.