Inredning
Hep: Vart tog den ädla konsten att göra trovärdig smygreklam vägen. Inte är den i den här tråden i alla fall.
JPTS: Vi har skåp som skulle kunna användas som städskåp men de känns dumt å stoppa in saker i ett skåp.. Vi har centraldammsugare så slangen å munstycken hänger på väggen i pannrummet.
sturnus: [citat] As for IKEA, if you're considering the PAX system, you have to be careful. Their cabinets used to be customizable, for example, by cutting them to the right height. Unfortunately, at some point they introduced an innovation, and some of their cabinets now have honeycomb panels. This makes modifications much more difficult. IKEA employees often don't know what they're selling, and when it
Workingclasshero: [citat] 25 år senare ger sängen fortfarande bra sömn. Det jag gjort är att sy ihop bäddmadrasserna då jag inte kör motorerna längre. Ibland rullar jag över till andra sidan där det är en medium hårdhet på säng. Så jag är fortsatt nöjd. Själva bäddmadrassen börjar bli lite platt så den ska jag uppdatera. Provade Tempur, men då jag inte har någon värme i sovrummet var den
aent: [citat] LGs nyaste G-modell (innan årets släpps) väger 33.6kg utan fäste. Panelteknik och kylning gör skillnad.
polaris78: Har det gjorts några förändringar som gör så inte dom förutsättningar som när möglet uppstod kan bli igen.? Eller är det bara tur att det inte hänt igen? Har man ändrat nåt mera konktret för att det inte ska kunna uppstå igen tex byggt om nån ventilation och/eller inställerat fukt styrd fläkt i badrummet som drar ut all fukt efter dusch osv Har man inte ändrat nåt alls så
Bitterhetsakademin: [citat] Du behöver flytta visarna så de slår rätt antal slag, sedan ska det fungera som det ska. Eventuellt får du finjustera med pendeln så den håller tiden.
Jiji: Varför måste de bytas ut? Är det något fel på dem? Det enklaste är väl att ta bort listerna och ytskikt (tapet? färg) någon har satt på och bara slipa och måla om dem? Om du vill ha dem sprutlackade kan du lämna in dörrarna till något företag som gör sådan. De kan ta bort listerna och fixa till ytan. Eller så gör du det själv. (Själv hade jag gjort det själv och penselmålat
milimani: [citat] Tja, kanske. Eller så har de missat en kundgrupp. Sett till deras inspirationsbilder är det i princip också bara dubbelupphängningar de säljer in på design iaf. Har vare sig 3d-printer eller kvartaldelar att tillgå tyvärr.
Lillekitte: Missade denna tråd i höst - men du kanske hittade min tråd här om Garderobsfabriken? Vi beställde måttanpassade garderobsdörrar från dem och är väldigt nöjda, både med hela processen, kvaliteten och uppföljning efter. Rekommenderar dem varmt! https://www.byggahus.se/forum/threads/garderobsfabriken-skovde-orebro-nagon-som-har-erfarenheter.447075/
Farstatjej90: Akustikpanel är inte effektivt utan bara estetiskt. En musikstudio ska ha nåt helt annat Men vill du ändå köra så är det mäta och såga. Ett tips för typ dosor /strömbrytare och sånt är att du tar en krysslaser och prickar i mitten på dosan rakt framifrån sen sätter du dit panelen och markerar där krysset från lasern är. Sen borrar du där. Det blir så sjukt exakt , du anar
BirgitS: Min erfarenhet är att man kan stå ut med diverse "konstigheter", typ olika lösningar i olika rum, om man vet vad målet är och märker att man kommer allt närmare det, t.ex. ett rum om året.
cpalm: [citat] Det brukar vara masonit. I sammanhanget är det också gammal tradition med "klöverplåt", den finns iallafall som standard perforerad stålplåt.
sturnus: [citat] This isn't good advice. If your feet slip, it creates a painful lever on your wrists, causing you to let go. Your original stepping design is also a poor solution for the same reason. With round/square rungs, you can grab them securely, and if your feet slip, your hand acts as a hook. [citat] You're confusing two concepts here: ladders and stepladders. Stepladders have flat treads, are
jawen: [citat] Köp latexfog av bra märke. Krymper i stort inte alls efter att du sedan målat 2 ggr. Så gör fackmännen.
Jessica Ericsson: [citat] Vi kommer att göra enligt första förslaget :) Men nej, det är inte klart än. Kommer en snickare i April, kan lägga upp bilder efteråt 😅
Lexington: Såhär tyckte ChatGPT! [bild] Motivet kan du ju välja vad du gillar! En bild på automatsäkringsskåp kanske?
Testarn: Ingen pelarborr tyvärr, men en enklare bänkslip... Får kolla om jag kan köpa en trissa till den med borst. Annars blir det borrmaskin i stativ. Tack för tipset! 👍
Fairlane: [citat] Enig, men i äldre lägenheter fungerade slagborren, även om borrhammare är snabbare.
fantasilös: Svarar mig själv här och hoppas att aktivitet i tråden leder till att andra bidrar med bra tips. På Jysk finns GEDSER som vid första anblick ser lovande ut, men sedan inser man att den rymmer mycket mindre än IKEA Eket. Så om någon tycker att Eket är för stor så kan GEDSER vara ett alternativ.
Utsättaren: [citat] Jag svarade på påståendet att det inte fanns några användningsområden för slagborrmaskin. Vanligt tegel är olämpligt att borra i med en borrhammare för det spricker lättare då.
Merhawi95: Hej! Tänkte dela med mig av vår trapprenovering. Utan det här forumet hade det inte varit möjligt, har haft säkert 100 trådar som sparade flikar. Renovering har pågått lågintensivt sedan slutet av oktober. Nu när vi har inskolning på förskola har vi äntligen kunnat måla. Detta var vårt tillvägagångssätt. Bilden nedan är mäklarens, alltså innan renovering. Såg fin ut, men
Ganescha: [citat] Han vill ju bara ha input om sina tankar och bilder på om någon redan har gjort som han tänkt. Hämta inspiration helt enkelt. Samma sak som att kolla på ett inredningsprogram eller en app som jag nämnde.
Kapabel: [citat] Sätt dit ett handtag med lite kardborrband eller dylikt. Ingen risk att rycka sönder material dock kan personen göra sig illa, fast troligtvis bara en gång😉😀.
Kjell_G: [citat] Inte kommit dit - ännu. Har lådor i andra skåp som jag tror man kan överföra, under förutsättning att Maximera-lådorna är jämförbara Faktum/Metod. Jobbar långsamt nuförtiden 😆
Algol: Om du har klinker kan du ju enklast fälla in små hjul i en skiva, den behöver ju bara kunna rulla rakt ut och in så en cylinder och en spik så är du hemma. Fräsa ut ett spår i skivan för minimal höjd om det är viktigt. Sen något fäste mot sidorna i skåpen så hyllplanet inte rullar iväg och jagar dammsugaren ;) Ska dammsugaren kunna köra in själv eller bara gömmas undan? Jag har
62_an: Jag kan också hålla med om att det inte är säkert att olika system passar. Jag hade ett antal väggskenor liggandes sedan länge av olika fabrikat som vid första anblicken såg ganska lika ut, som jag tänkte använda på en förrådsvägg. Antar att det var en blandning av Elfa, Pelly, gamla Sparring, Jula, etc. Det man kunde se tydligt var att spåren för konsolerna var olika breda, men