S
Subscream: Kan svara själv, nu när jag kört på med vitlasyren. Köpte Herdins panellack som ska gör gulnad furu ljusare. Slipade lätt och körde två varv på gamla dörren och ett på de nya med lacken. Resultatet är att den gamla dörren ändå är mörkare (ska ev. på med ett varv till?) men vi har beslutat att de är tillräckligt lika för att den ska få vara kvar. Den äldre dörren är
1 svar · 2,1k läst
S
Subscream: Hm... har aldrig tänkt på att kanske golv och tak borde gå åt samma håll. Så har vi inte just nu, men nu är taket rätt slätt nu också. Kanske blir synligare när man ska sätta v-spont i taket... hm...
10 svar · 5,2k läst
E
Emelie80: Jag har faktiskt skippat idén om tamp. Känner själv nu att det inte blir så bra. Kollade dock på Gysingen och hittade ledstång där som jag tyckte var jättefin, men dyr! Kan man beställa ledstänger på vilket snickeri som helst tror ni? Jag bor i Blekinge och vet inte riktigt vart jag ska vända mig!
3 svar · 3,2k läst
F
freka586: En stor skillnad är att Lumis dörrar är måttbeställda och skickas helt anpassade, åt alla håll, för dina mått. Lundbergs variant anser de själva vara "anpassningsbara efter dina mått". Det betyder i praktiken att du själv får sätta sågen i dörren - både på bredd och höjd. Det kan säkert bli bra, men jag ser framför mig en del pyssel och eventuellt mindre attraktivt yttre. Om
2 svar · 3,4k läst
H
Hitman: Har nog ca 1,5. Funkar fiunt om man inte lastar på för fullt. Vet att typ Beijjer har 2metare.
4 svar · 4,9k läst
S
stenisarna: Kan det här vara något: http://shop.conrad.se/cgi/websale6.cgi?shopid=conrad-swe&httpref=&ref=gulapris&act=product&prod_index=560410 Inte mycket marginal dock eftersom den är 105 cm.
4 svar · 1,7k läst
H
Hitman: Hej! Har köpt bänkskivor från IKEA i björk som jag ska ha som arbetsbord. Tänkte vitlasera dem men nu märker jag att IKEA redan grundoljat dem så det blir svårt. Antar att jag måste slipa en hel del först i så fall. Alternativet är att täckmåla med ngn färg som blir riktigt hård och tålig. Någon som har förslag på vad man kan göra? Vilken typ av färg? Kan det vara ide att
0 svar · 1,2k läst
Cheesus
Cheesus: Gissa om det är trögt i möbelhandeln... Vi var på auktion på Nisses i Västerås i helgen som var. Där gick soffgrupper som kostat uppåt 10 lax för 2.000 spänn. Om de ens fick bud! Detta är alltså ett varuhus som auktionerar ut sina möbler! Vi köpte en skänk som kostat 5.000 för en tusing och någon kista för 500 spänn. Duschslangset från Mora Armatur kostar väl normalt 300
17 svar · 7,8k läst
A
Anna_Robban: På längden som ovanstående sa.
2 svar · 1,7k läst
B
brevik: Tack för svaret. Ska kolla på Ikea. Det ska användas som linneskåp i en tvättstuga.
2 svar · 1,7k läst
C
Chrille1980: Måste nämna hur jag gjorde gjorde min skjutdörrsgarderob. Köpte billiga vita dörrar samt skenor på Cheapy (tror det hette Pelly förvaring) Dessa kapade jag sen till önskad bredd. Blev hur bra som helst, det var väldigt enkelt att bygga om dem. Det var två dörrar ungefär 1,7m total bredd och det kostade ca 1600:- har jag för mig.
9 svar · 25,0k läst
P
peterochcarina: Jag vill absolut ej ha plastventil!!! Jag kan tänka mig något som ej är ventilgaller men som kan fungera som det.....så jag är tacksam för ideér!
1 svar · 3,1k läst
A
alacs: Tack fresve, hittade som sagt ben hos Theofils, och resultatet blev såhär:
3 svar · 9,0k läst
·
K
kyticka: tack för bra länk, hittade faktist tyger som jag gillar :)
2 svar · 1,3k läst
J
johab: Tack för tipsen! Din beskrivning av er lösning, Hemmakatten, triggar en rad följdfrågor, men det viktigaste är förstås att det verkar fungera för er. Det får nog bli en kontakt med en belysningsexpert när det börjar närma sig.
3 svar · 1,2k läst
J
joaher: Hej! Ngn som har erfarenhet av detta företaget?? http://www.barebilligst.dk/default.aspx?pid=e3bf72cb-f524-472e-9587-bca2b9af1046
0 svar · 983 läst
tallmilan
tallmilan: Jag kan inte bestämma mig om jag ska skriva Cool ! .. eller respect ! Ett sånt monument kan man nästan få stadsbidrag för :-) Men allvarligt, vid plannering av en bar behövs det inte tänkas på bänkskåp, tänk mera: Fin sprit, ful sprit, vit rom och mörk + kylskåp för juice och virke.
5 svar · 1,4k läst
HusByggarTomten
HusByggarTomten: Det blir ganska mörkt (tillräckligt?). Glasen är tonade och det finns inget fönster. Hur många flaskor det blir är inte bestämt. Det enda jag bestämt är att påbörja en hitintills outforskad hobby. Vi får se vad den utvecklar sig till invändigt. :)
11 svar · 9,9k läst
·
Cheesus
Cheesus: Ett tips! Använd linolja som är bruten i den nyans du vill ha det. Jag har använt det till en massa olika golv, från hall, vardagsrum till kök. Blir skitsnyggt. Går fort att lägga på och torkar fort med sickativ ( ja, jag vet att vissa anser det fel att använda torkmedel i linolja ) det torkar på en natt utan problem. Olja om? i mitt förra hus oljade jag golvet -02 vid inläggningen
3 svar · 1,4k läst
H
hempa111: Ta lite foton av ditt problem så att man kan förstå ditt dilemma så ska jag nog kunna hjälpa till.
1 svar · 2,0k läst
A
Anna_Robban: Jo men då blir det ingen risk att man blir sittandes för länge =) Som det är nu blir köksbordet överöst med dator papper etc, så det är väl lite tänkt som en avställningsyta + nån form av förvaring
6 svar · 7,2k läst
F
Frille: Där vi köpte vår kamin rekommenderade dom minst 50cm mellan kamin och tv. Vi har 85 cm mellan glaset på kaminen och kanten på tv:n. Det blir lite ljummet på kanten på tv:n när vi eldar, men aldrig varmt. Jag tror att 50 cm hade varit för nära, då hade nog tv:n inte mått så bra.
11 svar · 37,9k läst
·
6
666kalle: [citat] Tack för tipset!! Ska kolla upp om jag kan beställa.
4 svar · 8,2k läst
K
kyticka: på Mio har de ben till soffor, kostar mellan 100-150 kr/st
1 svar · 11,6k läst
A
AKTIVERAMERA: Tack för svar! Det blir nog till att vägghänga den längre fram... :-) Funderar på att köpa ett smalare överskåp från IKEA och sätta i mitten så att den inte blir så lång. Eller så slänger vi helt enkelt ut den...
13 svar · 6,9k läst
·
ymmij12
ymmij12: Jo, jag håller på att bygga om mitt badrum och tänkte också ha stjärnhimmel. Finns att köpa på http://www.kjell.com/. Kostar inte så mycket att köpa. Det som är dyrt är om en elektriker gör det. Sj är man ju elektriker så för min del så gör jag det sj. Det bästa rådet till dig är att man använder 1mm borr till stjärnhimmeln. Sen om det är en vin där övanför så skulle
8 svar · 15,3k läst
7310070025302
7310070025302: http://www.byggahus.se/forum/inredning/94351-program-foer-inrednign-moeblering-av-rum.html
1 svar · 3,2k läst
Apprentice
Apprentice: Hallå där. Vi har beställt kaklet Marzzi Glass Negro till vårt kök. Har någon här lite sjyssta miljöbilder med Glass-plattor?
0 svar · 775 läst
Alpha
Alpha: Tänkte höra med er vad ni tror om min kladdskiss, vart skulle ni placera ett granit element(600W) stående på 40x90cm eller30x120, som jag ser det så skulle alt.1 passa bäst, alt 2 så kanske man stöter i det lätt, frågan är bara om värmespridningen blir bra med placerings alt 1 ? Sedan undrar jag om ni tror det räcker med att ha ramp med 2-3 spottar över tvätställsskåp samt en
0 svar · 1,3k läst
·
F
Fnashack: mjo, men jag var ute efter ngn webshop som har dem....
4 svar · 1,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.