Hejduk..tig
Hejduk..tig: Jag tycker du ska googla på reach-in closet (jämför med walk-in closet) så hittar du många bilder på bra lösningar för klädförvaring.
2 svar · 1,4k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Vet inte om priset står sig mot kvänums, men du kan alltid kolla med exempelvis Härjedalskök och Kitchenarea Att måla/betsa ikeas fanerade garderobsdörrar är inte heller något stort jobb.
1 svar · 2,0k läst
A
Anj: Har samma problem som du, precis när jag skulle handla en grund garderob på Ikea så har den utgått!! :-( Men jag bevakar blocket och på kort tid har det varit två annonser i vårt län så det verkar inte helt omöjligt att få tag i begagnat. Jag är ute efter den högre höjden och gärna i vitt.
9 svar · 14,7k läst
A
andersgust: Hej! Jag försöker hitta en inredningsdesigner i Stockholmstrakten som är duktig på ljus-/belysningsdesign, någon som har några tips? Hälsningar, Anders
0 svar · 1,8k läst
Sommartorparn
Sommartorparn: Hmm, om det är ett äldre porslin är det inte säkert det funkar i mikron även om guldkanten är borta. Glasyren kan krakelera. Har förstört många fina gamla tallrikar på det viset innan jag kom på vad som hände.....
2 svar · 6,3k läst
F
fiddeli: Hej! Vi har köpt en modulsoffa från möbelform. Tycker deras tygutbud (fast skinn var det gott om) var begränsat men av otroligt bra kvalitet till sjysst pris! Så typiskt på något vis att de knappt har en ordentlig bild på sofforna på hemsidan, bara texter om hur välbyggda de är ...
7 svar · 8,4k läst
·
F
fiddeli: Hej! Har en arbetskamrat som köpte från dessa och är väldigt nöjd. Garderoberna var inslagna i en kartong från ballingslöv när de kom ...?! http://www.barebilligst.dk/pl/Skjutd_rrar_på_mått_55.aspx
3 svar · 1,3k läst
S
Sailorman: Jag hade kört på helt neutralt vitt (0500). Kanske lite uttjatat men men...
8 svar · 11,5k läst
DeEss
DeEss: Ruffigare??? Så här ungefär? Inte riktigt hela vägen inne, men inne i vårt uterum... [bild] 22x95 monterade med hyvlade sidan utåt. Svart byggfolie bakom som skymtar i springorna efter torkning av brädor... Inomhus kan du ju måla väggen svart innan montage. Brädor lagda med "1 tumstocksdels" glipa = ca 2 mm. Skruvade med vaxade trallskruv med litet huvud - syns nästan inte alls, men
2 svar · 7,5k läst
·
lastkaj
lastkaj: Den finare plywooden är oftast av andra material. Standard kan du hitta björkplywood som är finare, men det går också at beställa tunnare ekplywood. Finare gran vet jag inte.......
1 svar · 2,9k läst
Tripod
Tripod: Jo tackar. Vi insåg det när vi besökte IKEA för några veckor sedan.
3 svar · 2,1k läst
·
M
malinahlen: Min mamma tog upp hål i sin trappvägg (vägg = gavel på radhuset, krävde bygglov pga ändrad fasad) och monterade in fönster. Dels för att bryta av den stora väggen med något och dels för att få in dagsljus i trappen. Det blev jättebra.
3 svar · 1,4k läst
A
akhagen: Nej. Jag tror att det är en riktig utmaning... Vi har också ett ekbord som har slagit sig, och det får bi snickarbord tyvärr. Skruva loss skivan och leta upp ett företag som har enorm hydralisk press...
1 svar · 1,1k läst
T
torparnorpan: Har köpt Dansani Zaro svart badrumsmöbel( med gummiyta) [bild] Square tvättställ 120cm .... [bild] Funderar nu på vad för blandare som passar bäst och tänkte höra om någon har förslag att komma med? Finns ju så många sorter..och med tanke på at handfatet är just "square" dvs kantigt så vill jag nog ha en blandare av samma snitt....har sett några men vill gärna ha fler att välja
0 svar · 1,1k läst
morsan
morsan: Visst kan moderator åtgärda men det går mycket snabbare om ni rapporterar inlägg ni tycker är misstänkt reklam morsan/moderator
6 svar · 1,2k läst
M
mikeett: Jag satte en fotovägg utmed långsidan som jag tyckte 'öppnade' upp rummet lite. Hade bara en halvtaskig bild, angränsade väggar har en gul/beige tapet tyckte den var vit i butik men uppe på vägg såg den nikotingul ut, får nog målas vit sen... Det bör bara vara låga möbler mot denna då t.ex. en bokhylla mot fotoväggen skulle förstöra hela intrycket :)
4 svar · 1,7k läst
·
G
gaia: kökets städningsbelysning ? :) gaia
4 svar · 5,7k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Här finns exempel på sisalmattor
13 svar · 2,8k läst
·
Snorunge
Snorunge: [citat] Ja jösses vad enkelt. Att jag inte tänkte på det.:D Sen får man ta några slangklämmor å dra fast runt slangen. För att få ihop öppningen igen, kan man kanske sy igen skåran.
2 svar · 1,7k läst
T
tholi75: Jag har sökt och letat som bara den, men kan inte hitta det fjädrande gångjärn som jag vill ha. Jag avser att göra en väggstol och söker gångjärnet men har inte hittat det någonstans, varken genom att Googla eller på byggvaruhus. Det är främst ett gångjärn av typen från Desingtorget som jag söker: Fällstol i ek - Designtorget
0 svar · 12,8k läst
6
666kalle: Det är väl bara att lämna dörrarna till vilken bil-lackering som helst så fixar dom den högblanka ytan. Jag har själv precis lackat min subwoofer i högblank svart färg. Jag har använt mig av svart billack och klarlack ovanpå det. Sen ska du välja mdf, inte spånskiva. Jag har även gjort en barbänk till köket i mdf med sidor och toppskiva i högblank vit färg. Samma som med
4 svar · 8,8k läst
S
Skier12345: Istället för 22x70 skruvar du fast en 12 mm k-plywood på väggen, räcker bedömt med sex skruvar per skiva. På denna skruvar du med kort skruvar, 25 mm, fast din 17x95, då bygger väggen enbart 29 mm, du får mindre åverkan på väggen bakom. Alternativt tillverkar du fyra remsor av k-plywooden och skruvar istället för 22x70, då förbrukar du mindre mängd plywood.
4 svar · 2,4k läst
E
ekivok: Har försökt googla saken, det går sådär. Ska mejla en vitra meda-försäljare och se om det går bättre! Tusen tack!
2 svar · 11,8k läst
M
mangew: Någon som har bilder på Ilva´s trådben i borstad stål alt aluminiumlack? Bilderna på deras sida visar bara kromben, samt ganska små. Läst att det är en del här på sidan som använt just dessa trådben (vanligast kanske billigaste varianten aluminiumlackade 129:-)
0 svar · 2,0k läst
v-g
v-g: Måla om de gamla tycker jag. Lite färg piffar upp det mesta. Kostar faktist mindre än vad man tror att proffslacka också troligen under 500:- (beroende på färg). Har man en egen färgspruta så är det bara att köra på :)
1 svar · 1,9k läst
A
Aztrill: Ah! Har alltid undrat vad dessa kallas, de heter alltså "Hängbleck" då :) . Denna till höger på följande bild; http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/111351_X_2005-07-04_091952.jpg är precis vad jag är ute efter, tusen tack 7310070025302 och Jan-Å!
6 svar · 2,8k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Ja förhoppningsvis sätter du dom på den höjd du själv tycker att det passar in på.
2 svar · 1,5k läst
snickarboden
snickarboden: En sprutmålad yta är betydligt ömtåligare än de laminerade skivor som man normalt använder till skjutdörrar. Dessutom tveksamt om det blir billigare om man inte sprutlackerar dem själv, det skall liksom till några lager för att bygga upp en yta. Varför inte rolla dem bara? /Kent
4 svar · 1,0k läst
P
Pesco: Hellre lite klassisk, kanske något med metall och läder? Rummet går i beige och blekt blågrått med bruna detaljer.
2 svar · 1,4k läst
P
Pesco: Små skador och jack kan man gno med stearin.
4 svar · 16,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.