Skriv svar Nytt ämne
  1. 2008-08-15 17:13
    Svara | #1

Nykomling Medlem: aug 2008
    Skåne
    5 inlägg

Snickra en hatthylla och skohylla?

Jag funderar på att snickra ihop en egen hatthylla och skohylla, så att den kan bli precis som man önskar.

Jag gillar hatthyllorna från www.swardsmobler.se, t.ex den här: http://www.swardsmobler.se/hatthylla_mah.htm, men allt på den hemsidan verkar ofantligt dyrt, så det känns inte aktuellt att köpa därifrån. Däremot borde det ju vara fullt möjligt att kunna snickra ihop någonting liknande själv, även om det självklart inte blir lika perfekt.

Vad gäller skohyllan så vill jag ha den i samma färg och träslag som hatthyllan och med samma längd, och sen vill jag även ha 3st hyllplan på den (varav ett börjar redan vid golvet).

Jag skulle vilja ha lite tips på dels var man kan hitta material till det här, och dels på hur man enklast går till väga när man väl ska börja med arbetet.

MVH
    bartil

2. 2008-08-28 13:06
    Svara | #2

Fullvärdig medlem Medlem: sep 2006
    231 inlägg
    Gillad 6 gånger
    13 bilder
    Tja material hittar du nog enklast på brädgården..

efter det är det väl bara att sätta igång o skissa..Åk runt o titta på lite hyllor o ställ som du tycker om och se hur dom är gjorda,sen är det bara att kopiera:-D

Tar säkert lite tid men om man vill så går det!Vi har själva byggt en jättemöbel i hallen med förvaring och belysning just för att jag inte hittade nåt vettigt att ha där ute..

Lycka till!

Liknande ämnen

1. Skohylla/skogarderob
    av polywen i forum Inredning
  2. Skohylla
    av Caspár i forum Inredning
  3. Tips hatt- och skohylla
    av Danne W i forum Inredning
  4. Skohylla
    av EB i forum Inredning
  5. Hatt/skohylla
    av Gammelmormor i forum Inredning