Hej alla kunniga forumare!
Ja...vad kan jag säga...
Jag är nybliven husägare med nyväckt intresse för renovering och ombyggnation!
Dessutom har jag precis inhandlat det antika matsalsmöblemanget "Äpplet". Bord, stolar och skänk. Allt i mörk ek.
Är det någon som känner igen beskrivningen?
Jo, nu till problemet. Bordet är ju något slitet och behöver slipas. Men hur ska jag göra sedan? Betsa o lacka eller måla? Och vad innebär "att betsa" egentligen?