Svara Nytt ämne
  1. 2004-03-05 12:48
    Svara | #1

Junior medlem Medlem: dec 2002
    93 inlägg

möbelaffärer

Vad finns det för möbelaffärer på nätet förutom de stora (ikea, mio, em, svenska hem). Har ni några förslag ???
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2004-03-05 12:57
    Svara | #2

Fullvärdig medlem Medlem: jan 2004
    199 inlägg

Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2004-03-05 13:48
    Svara | #3

Fasting65s avatar
    Forumgud Medlem: jan 2003
    Stockholm, Hägersten
    3 202 inlägg
    Gillad 13 gånger
    27 bilder

Re: möbelaffärer

4. 2004-03-05 15:02
    Svara | #4

lastkajs avatar
    Senior medlem Medlem: jan 2004
    1 392 inlägg
    Gillad 2 gånger
    4 bilder

http://www.bolia.com/

Du måste beställa över internet, men de har utställningslokaler där du kan känna på möblerna.

5. 2004-03-11 10:14
    Svara | #5

Fullvärdig medlem Medlem: dec 2002
    246 inlägg

Jag fick en katalog med snygga möbler hemskickad igår.
    Det är danska möbler och de har en hemsida:

www.ilva.dk

6. 2004-03-11 19:16
    Svara | #6

millface skrev
    Jag fick en katalog med snygga möbler hemskickad igår.
    Det är danska möbler och de har en hemsida:

www.ilva.dk
    Fanns mycket fint där, är det någon som vet om man kan köpa från ilva på postorder (som IKEA) eller är det bara i Danmark man kan handla??

MVH/Christina

7. 2004-03-12 23:38
    Svara | #7

246 inlägg

Jag vet inte faktiskt men eftersom de skickar katalogen till Sverige så borde det ju vara så att de skickar möblerna hem till köparen.

Jag hittade dock ingen information om att beställa via internet så man måste kanske åka dit och köpa varan och sen får man den hemskickad?

8. 2004-03-17 13:07
    Svara | #8

Nykomling Medlem: jan 2004
    26 inlägg

Hej!

Det ska tydligen finnas en möbelaffär som heter något i stil med "seating comfort/concept"... någon som känner till om de har en hemsida?

/F

9. 2004-03-17 17:30
    Svara | #9

Junior medlem Medlem: aug 2003
    86 inlägg

Ang. ILVA

Jag har varit i kontakt med dom ang leverans till Sverige. Det kostar 500 DKK (ialla fall för mig som bor i Helsingborg).
    Vi har varit i en av möbelaffärerna i Danmark och tittat...de har jättefina och prisvärda möbler.
    Lena

10. 2004-03-18 13:27

246 inlägg

Fiffi: Seating concept finns i Malmö på Bergsgatan men jag vet inte om de har en hemsida.

Har du testat att söka på Google?

Annars har de jättefina möbler där.

/Camilla

11. 2004-03-18 18:07

LenaPena skrev
    Ang. ILVA

Jag har varit i kontakt med dom ang leverans till Sverige. Det kostar 500 DKK (ialla fall för mig som bor i Helsingborg).
    Vi har varit i en av möbelaffärerna i Danmark och tittat...de har jättefina och prisvärda möbler.
    Lena
    Lena!

Fick du någon uppfattning om du skulle kunna beställa på telefon och få faktura alt. betala vid hemkörning (som IKEA) eller måste man till Danmark för att köpa och betala och efter det så fraktar dom möblerna till kunden för 500 Dkr ???
    Har tittat lite noggrannare på hemsidan och dom verkar ju ha superfina möbler till OK priser

MVH/Christina.

12. 2004-03-18 18:24

Junior medlem Medlem: aug 2003
    86 inlägg

Detta svar fick jag från ILVA när jag mailade och frågade om leverans till Sverige:

Hej Lena....

I kan godt få fragtet ting til Helsingborg kommune. Det koster 500.- dkk og vi kører hver onsdag. I kan bare runge ind og bestille varerne på 45 88 29 00

Mvh Eva Kovacevic ILVA MØBLER

Lena

13. 2004-03-18 18:39

Tack för svaret jag får maila och fråga men jag misstänker att det blir knivigare hon skriver ju att dom kör själv så det kanske bara är inom närområdet och dit får man väl räkna Helsingborg, iaf. om man som jag bor en bra bit norr om Sthlm.

MVH/Christina.

14. 2004-03-20 18:58

MJE
    Nykomling Medlem: jan 2004
    13 inlägg

Hmmm ... precis som om jag behövde mer uppslag till att göra av med pengar på inredning. Man tackar så mycket för länkarna.

15. 2004-03-23 08:50

Junior medlem Medlem: dec 2002
    93 inlägg

Tack för alla tips, hittade själv ett nyss

http://www.brorpehrssonsmobler.se

Billiga priser!