Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jun 2004

Bra inredningsprogram?

Hej, är som ni ser newbie på forumet. Har sökt lite efter trådar om bra inredningsprogram men inte hittat något. Jag har sett igenom listan som finns på denna site men dom är lite för avancerade (rör sig ju mer om att bygga nytt hus och inte inreda).

Jag söker ett som är snäppet mer avancerat än IKEAs köksinredare. Har just köpt ny lägenhet och vill bygga upp den i 3D och planera lite med möbler etc innan den står färdigbyggd.

På förhand tack,
    DC

2.    länk #2

Re: Bra inredningsprogram?

Hej, jag letar efter samma som dig. Det enda jag har hittat är lite olika ritprogram på köks och badhandlares hemsidor. Det bästa hittills är nog badrumsinredningsprogrammet på www.bad-varme.se.

Har letat på Kazaa och DC men utan resultat.
    Skulle ha lytt rådet: "riv och bygg nytt"...

3.    länk #3

Har testat ett par program nu men dom flesta har varit onödigt krångliga och/eller värdelösa. Det bästa jag tittat på hittils heter Room Arranger (roomarranger.com) men jag fortfarande inte hittat hur man kan sätta egna texturer på saker (som väggar etc). 3D delen är allmänt kass.

Letar vidare!

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Jul 2004

hej
    testaturbocad det funkar fint o är gratis

finns på http://www.brogan.se/download.htm

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: Jul 2004

Tack för tips-turbocad-superbra!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
14 maj 07:26
jorsm
10 maj 14:32
Marlene Eskilsson
8 maj 22:12
Heidi Mikalsen
8 maj 14:18