7 785 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
TV-skåp?
Hej!
Är på "jakt" efter ett TV-skåp. Vill ju helst ha en platt TV på väggen, men ekonomin tillåter inte riktigt det, samt att det ju faktiskt inte är något fel på TV:n vi har... (tyvärr... :
) Så jag vill gömma den och alla apparater och filmer och skivor vi har.
Jag har bara hittat TV-skåp, på IKEA, som heter Markör, finns i antikbets och mörkbrunt.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...081&langId=-11&parentCats=10104*10174
Mina frågor är:
1. Finns det några andra ställen man kan köpa ett TV-skåp?
2. Vilken av färgerna på Markör är snyggast? Rummet är i färg Shi-Take (alcro), beigeaktigt. Vi har beige soffa och fåtölj (IKEA Eketorp). Bordet är ett gammalt bord från 50-talet i teak. Ett vitlaserat vitrinskåp finns också. Hur många olika träslag kan man ha i ett rum utan att det ser rörigt ut? Spontant tycker jag nog att den mörkbruna är bäst, för den bryter väldigt mot teaken. Antikbetsen kan kanske upplevas som ett misslyckat försök att likna teaken i bordet? :-/
Snälla, hjälp mig gömma TV:n!
//Helena
Är på "jakt" efter ett TV-skåp. Vill ju helst ha en platt TV på väggen, men ekonomin tillåter inte riktigt det, samt att det ju faktiskt inte är något fel på TV:n vi har... (tyvärr... :
Jag har bara hittat TV-skåp, på IKEA, som heter Markör, finns i antikbets och mörkbrunt.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...081&langId=-11&parentCats=10104*10174
Mina frågor är:
1. Finns det några andra ställen man kan köpa ett TV-skåp?
2. Vilken av färgerna på Markör är snyggast? Rummet är i färg Shi-Take (alcro), beigeaktigt. Vi har beige soffa och fåtölj (IKEA Eketorp). Bordet är ett gammalt bord från 50-talet i teak. Ett vitlaserat vitrinskåp finns också. Hur många olika träslag kan man ha i ett rum utan att det ser rörigt ut? Spontant tycker jag nog att den mörkbruna är bäst, för den bryter väldigt mot teaken. Antikbetsen kan kanske upplevas som ett misslyckat försök att likna teaken i bordet? :-/
Snälla, hjälp mig gömma TV:n!
//Helena
Här har du kanonfina skåp
, av vilka flera säkert är användbara som TV-skåp, http://www.completeinteriors.se/ , prisbilden vet jag dessvärre inget om, butik på Sveavägen i Sthlm.
EM har också ett TV-skåp i körsbär, rätt dyrt tyckte jag dock, drygt 10' :-/
Av färgalternativen på 'Markör' så tycker även jag bäst om den mörkbruna.
Ett annat tips är att kika på antikaffärer eller auktioner, där finns ofta de gamla linneskåpen i ek med en till två lådor under skåpdelen, kanske inte alltid de roligaste i världen då ytan ofta är väldigt tråkig med skabbig lackering, MEN kan bli kanonfint och nästan gratis om man tex. målar ett skamfilat exemplar och vb. sätter nya beslag. Måla isf. i en tonad vit nyans eller varför inte i en riktigt läcker 'kinaröd' lackfärg (inte klarröd eller 'tomte' dock
) med antikbrunsvarta beslag. Skåpet kan faktiskt isf. bli ett riktigt smycke och 'pricken över i' i ett beigetonat rum och dessutom till en mycket billig penning, då dessa, pga. förhållandevis stort djupmått, lite 'småklumpiga' ekskåp, (vilka ofta har ett snidat mönster i form av några äpplen eller rosor ovan dörren) ofta säljs för nästan 'ingenting' 
MVH//Christina.
EM har också ett TV-skåp i körsbär, rätt dyrt tyckte jag dock, drygt 10' :-/
Av färgalternativen på 'Markör' så tycker även jag bäst om den mörkbruna.
Ett annat tips är att kika på antikaffärer eller auktioner, där finns ofta de gamla linneskåpen i ek med en till två lådor under skåpdelen, kanske inte alltid de roligaste i världen då ytan ofta är väldigt tråkig med skabbig lackering, MEN kan bli kanonfint och nästan gratis om man tex. målar ett skamfilat exemplar och vb. sätter nya beslag. Måla isf. i en tonad vit nyans eller varför inte i en riktigt läcker 'kinaröd' lackfärg (inte klarröd eller 'tomte' dock
MVH//Christina.
Klicka här för att svara