Jag såg på sommartorpet i sommar när det var några belysningsexperter där inredde med olika sorter. Jag fastnade för en lampa som dom satte precis innanför dörren. Den lampan hade sin ljuskägla riktad uppåt för att förhöja känslan av att det var högt i tak. Jag skulle vilja hitta något likande till trapphuset hemma hos mig. Är det någon som har ett tips?
Om det dessutom har något litteraturtips på ljussättning i allmänhet så vore det intressant.

Hej, Minns inte just det programmet. Men var det en lampa i rostfritt stål? Som lyser uppåt och neråt? I så fall så har jag sådana som jag köpt på Coop :).Finns också med bara lyse åt ett håll också. Försökte titta på deras hemsida men jag är inte säker på vilken du menar...

Ang litteratur så finns det en bok som heter Belysningsboken av Elisabeth Wilde. Den är väl iallafall lite småtrevlig, men i mitt tycke ganska amerikansk. Har bläddrat en del i den i veckan då jag kört fast med ett rum i en funkisvilla, men det gav inte så jättemycket. Men den har iallafall lite genomgång av ljuskällor osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.