5 585 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Barnrum
Sida 1 av 2
En budgetvariant är att köpa en billig bård, Rusta har tex. den här som jag tycker är himla söt (99kr/5m):Froggy skrev:

Sen kan du plocka upp två färger från bården (mörkare nertil och ljusare upptill) och måla rummet med. Tex. en ljusare och mökare variant av den oragna bakgrunden.
Den här kanske inte heller så dum i ett pojkrum (109kr/5m):

och plocka upp två blå färger från bården. Fast var försiktig så det inte blir för "kallt" bara. Kasnke en mer vaniljfärgad upptill...
Jaja, du får säkert fler tips!
risken med tapeter är att man tröttnar ganska fort. varför inte måla en neutral ljus färg på tre väggar och sedan en fondvägg med en rolig färg, kanske lite mönster på. jag har själv målat barnens lekstuga som fick 3 vita väggar och en vägg med färgglada cirklar på. det var jättepopulärt! tröttnar vi är det bara att måla över.
lycka till!
lycka till!
Det beror väl lite på hur ofta man har lust att tapetsera om. Dottern fick randiga tapeter från Sandbergs, men det blev lite för mycket, hade räckt med en vägg. När sonen fick nytt rum fick han gröna väggar och några tavlor. En kompis hade en bård med nallar i sin dotters rum, men det kändes barnsligt redan när tjejjen var 4 år. Lillebror fick Emil på bård, men det växer han också snart ifrån. Han är 4 år snart. Men det beror ju på hur mycket pengar och tid man är villig att lägga ner på det. Tavlor är mycket lättare att byta ut.
Jag föreslår att du målar väggarna i neutral tonad vit färg. Sedan inreder rummet med accentfärger på överkast och kuddar och matta.
Istället för bård kan man sätta upp wallies. Lätta att flytta runt eller byta ut när barnen växer upp och behoven ändras - vilket det garanterat gör!
Roseanna
Istället för bård kan man sätta upp wallies. Lätta att flytta runt eller byta ut när barnen växer upp och behoven ändras - vilket det garanterat gör!
Dessa låter superfinaApex skrev:2 tapet kollektioner som jag starkt kan rekommendera är Eco - Artist och en ganska ny kollektion från Midbec - Get Groovy.
I dessa 2 finns det endel riktiga guldkorn som passar alla åldrar. Bla. så är stilen och färgen på en rosa tapet med små hjärtan ur Artisten så där perfekt avvägd.
Inte för fjantig.. inte för allvarlig.. alltså är den en tapet som kan hänga från 5 år och en bra bit in i tonåren.
Låter kanske inte så upphetsande, men det är också en sån där fullträff. Jättefint komponerade färger och ett tufft mönster. Från 5-15 år där också.
Tycker det är ett utmärkt förslag att välja mer efter färkompositionerna/kombinationerna än efter figurativa motiv, förvisso så är de där gulliga katterna, nallarna, kaninerna osv. nästan helt oemotståndliga när man har bebisar
Det går så himla fort till dess de absolut inte vill ha 'bebis' mönster och då är det så otroligt mycket enklare och ffa. billigare att byta ut lite av textilierna, vilka man gärna kan ha, med de för stunden gulliga och passande motiven.
MVH//Christina.
Men du Gojan..........Gojan skrev:
Ja kan man måla på det sättet själv (eller om frun kan) så finns det ju ingen anledning att betala för motivtapeter, ursnyggt måleri, måste ju vara en dröm för barnen, nästa gång får hon måla hela gänget med Ariel, Belle, Jasmin, Mulan, Askungen osv.
MVH//Christina.
http://www.midbec.se/
Var nyss där och dreglade
byggimpert: Grattis till din nya forumstatus ;D ;D ;D
Var nyss där och dreglade
byggimpert: Grattis till din nya forumstatus ;D ;D ;D
Jag vill på inget sätt förringa min frus insats men det är ju inte sååååå svårt om än tidskrävande. Det svåra här var att hitta en overheadprojektor. Sedan var det bara att måla av förlagan på väggen och fylla i fälten med olika färger.byggimpert skrev:
/Gojan
Fast jag kalkerar ibland blir det aldrig snyggt. Så jag är också impad!Gojan skrev:
Låter jättefint!Apex skrev:2 tapet kollektioner som jag starkt kan rekommendera är Eco - Artist och en ganska ny kollektion från Midbec - Get Groovy.
I dessa 2 finns det endel riktiga guldkorn som passar alla åldrar. Bla. så är stilen och färgen på en rosa tapet med små hjärtan ur Artisten så där perfekt avvägd.
I Get Grovy så är det speciellt en med "lodräta vågor".. i olika färger, turkos, silver, vit, caffe laté .. ahh nått sånt va det. Jättefint komponerade färger och ett tufft mönster. Från 5-15 år där också.
Jag valde Sandbergs Evelina (Kasparkollektionen) till alla väggar i min dotters rum, också så där perfekta färgkombinationer, randigt i rosa, lila, rött och orange på vit botten http://www.sandbergtapeter.com/temp...ntryCode=SE&MenuPageID=312&PageID=315 . Jättefint, men det hade räckt med en vägg, eller ovanför en viss höjd. Köpte även matchande gardiner (Saga-serien). Tycker också det passar långt upp i åldrarna. Finns även fina mönster som är lite mer killiga.