Hej!
Jag har sett på www.inreda.com att de säljer en jättefin fondbild på en dusch som man sätter upp på toalettdörren. Nu undrar jag om någon har köpt en sån och vet om den är lätt att sätta upp? Har någon köpt gerjer från inreda.com? Har allt fungerat som det ska med frakt, betalning osv?
Tacksam för alla svar man kan få....
Jag har sett på www.inreda.com att de säljer en jättefin fondbild på en dusch som man sätter upp på toalettdörren. Nu undrar jag om någon har köpt en sån och vet om den är lätt att sätta upp? Har någon köpt gerjer från inreda.com? Har allt fungerat som det ska med frakt, betalning osv?
Hejsan!
Jag har inte köpt sådan fondbild från inreda.com.....men jag har köpt ett flertal gånger från dem och allt har fungerat utmärkt!!!
Supertuff bild förresten! Blir nog jätteläckert!
Jag har inte köpt sådan fondbild från inreda.com.....men jag har köpt ett flertal gånger från dem och allt har fungerat utmärkt!!!
Supertuff bild förresten! Blir nog jätteläckert!
Jag vet att jag läst ett inlägg från någon som satt upp en sån där bild, eller åtminstone var sugen på att göra det. Har sökt och sökt men tyvärr inte lyckats hitta det..
Tror det kan vara ett bra sätt att liva upp en småtrist dörr, men du/ni vet bäst om den passar färg- och stilmässigt till rummet utanför badrummet (en hall gissningvis).
Tror det kan vara ett bra sätt att liva upp en småtrist dörr, men du/ni vet bäst om den passar färg- och stilmässigt till rummet utanför badrummet (en hall gissningvis).
Om det inte är en pappersaffisch:linda_terje skrev:Hej!
När du bestämt dig och vill sätta upp den, använd lite tvålvatten som du sprutar med en sprayflaska på dörren och limsidan av affischen, så biter den inte medesamma och du har möjlighet att justera in den perfekt, innan du trycker fast den på dörren.
Om det inte är en pappersaffisch:
När du bestämt dig och vill sätta upp den, använd lite tvålvatten som du sprutar med en sprayflaska på dörren och limsidan av affischen, så biter den inte medesamma och du har möjlighet att justera in den perfekt, innan du trycker fast den på dörren.
[/quote]
Det låter ju som en bra idé tack för tipset!
Drar man sedan med en fönsterskrapa för att få den att fastna eller?
Det hade verkligen passat i vårt hus rent stilmässigt, och som du skrev är "gästtoaletten" mittemot entrén så det är det första man får se när man kommer in isf.Redhead skrev:Jag vet att jag läst ett inlägg från någon som satt upp en sån där bild, eller åtminstone var sugen på att göra det. Har sökt och sökt men tyvärr inte lyckats hitta det..
Hittar du inlägget sen tidigare vore jag tacksam om du skickade det till mig.
/Linda

Såhär ser du ut hemma hos mig. Köpte den hos Rum & Kök i stockholm.
Det var lite kneppigt att få upp bilden, blev tvungen att lägga dörren ned. Sen blev de en hel del luftbubblor men dessa syns endast i rätt(fel?) vinkel/ljus
Se www.minhembio.com/freeman/ för fler bilder
Ser ju strålande ut med fondbilden på toalettdörren!
Sprayade du toalettdörren med lite vatten och såpa så att bilden inte skulle fastna med en gång eller klistrade du bara upp den rakt upp och ner?
Har du några andra tips på att undvika få luftbubblor?
Syntes inga på din iaf.
Så jäkla fint du hade det... Ska tipsa dig till min sambo som också är inne och dreglar över allas snygga hembiogrejer...
Dina gardiner var riktigt snygga. Är det mamma som sytt eller har du köpt dem färdiga? Vart isf? Eller du kanske är en hejare på att sy gardiner?
Sprayade du toalettdörren med lite vatten och såpa så att bilden inte skulle fastna med en gång eller klistrade du bara upp den rakt upp och ner?
Har du några andra tips på att undvika få luftbubblor?
Syntes inga på din iaf.
Så jäkla fint du hade det... Ska tipsa dig till min sambo som också är inne och dreglar över allas snygga hembiogrejer...
Dina gardiner var riktigt snygga. Är det mamma som sytt eller har du köpt dem färdiga? Vart isf? Eller du kanske är en hejare på att sy gardiner?
Jag använde en blomspruta med lite diskmedel i. För att minimera bubblorna ska man väl vara 2 st och ta det lugnt och sen ta en liten nål och göra små håll i bubblorna.
Gardinerna köpte jag på Hemtex och dom är färdigsydda paneler. Dock har jag inte sett dem i butik före eller efter jag köpte mina. Var dessutom tvungen att köpa butiksexemplaret eftersom dom bara fick in 2x2 gardiner.
Gardinerna köpte jag på Hemtex och dom är färdigsydda paneler. Dock har jag inte sett dem i butik före eller efter jag köpte mina. Var dessutom tvungen att köpa butiksexemplaret eftersom dom bara fick in 2x2 gardiner.
Det finns ju utförliga instruktioner på inreda.coms hemsida hur man ska göra för att sätta upp fondbilden. Du gillar bilden, vet att den passar ihop med stilen hemma och den kostar väl inte så blodigt mycket ändå så varför väntar du på vad folk på byggahus ska tycka? Poff iväg och beställ! Det kommer att bli fint!
Linda_terje
Jag brukar använda en dekorskrapa.

Går att pressa ut mer vatten med den än en fönsterskrapa. Du hittar dem hos reklamateljéer eller butiker för dekorfilm.
Såg att det var en vinylfilm, då går det bra med tvålvatten
men snåla inte med vattnet, ge dörren en jämn och fin beläggning och dra sedan av bakpappret och ge också limmytan en vattenbeläggning. När man sedan monterat hela bilden (var helst två personer) och tycker att den ligger som den skall, så drar man med skrapan ett + horisontalt och vertikalt och arbeta sedan ut vattnet mot kanterna. Du kan ha vatten på bildsidan också för att undvika repor på bilden. Torka sedan av med en trasa och efter någon dag sitter bilden lika hårt på underlaget, som om du hade gjort det utan tvålvatten.
Jag brukar använda en dekorskrapa.

Går att pressa ut mer vatten med den än en fönsterskrapa. Du hittar dem hos reklamateljéer eller butiker för dekorfilm.
Såg att det var en vinylfilm, då går det bra med tvålvatten
Är det någon som vet fler ställen där man kan köpa fondbilder?
Är ute efter svartvita motiv till dörrar men gillar inte de motiv som finns på inreda.com och övriga ställen jag hittat.
Skulle gärna vilja ha något med stenar och/eller hav eller annat naturmotiv.
Är ute efter svartvita motiv till dörrar men gillar inte de motiv som finns på inreda.com och övriga ställen jag hittat.
Skulle gärna vilja ha något med stenar och/eller hav eller annat naturmotiv.