Vi har en säng som är 210 cm bred, jag har letat som en galning efter en sänggavel som finns i det måttet utan att lyckas.... Någon som har något bra tips var jag ska leta?
Om du inte hittar en så är de ganska enkla att tillverka själv. Du kan få en MDF-skiva tillsågad på ett byggvaruhus. Sen behövs stoppning (tunn skumgummi) och ett snyggt tyg. Diverse inredningsprogram har gjort detta; kolla deras hemsidor.
Ett annat tips som vi ska använda oss av är att även vi bygga själv och med ekgolv! japp, vi ska köpa billigt ekgolv (inte småstavigt) och göra en snygg sänggavel av det, sen på med vita runda kuddar som ska hänga ner. Kanske kan vara ett tips om ni inte hittar nåt som är tillräckligt brett?
Tack för alla tips!! Jag har också tänkt tanken på att bygga en egen men det kanske är lite för avancerat... Ska kolla lite på heminredningsprogrammens hemsidor så får vi se...
Vi har också varit på jakt efter en sådan, och det finns en hel del sådana om du tittar på sängvaruhusen ex. SOVA, Hästens, Jensen m.m. Visserligen är de inte helt billiga, men oj oj vad snygga.