Ikeas billiga hyllor för dryga hundringen rymmer inte två lådor i bredd. Tips mottages på billig hylla för förrådet. En flyttkartong är ca 36 cm bred, 35-41 cm hög och ca 60 cm djup. Gör inget om hyllan är grundare bara jag får in två lådor per hyllplan x 4 hög.
Har IKEAs Gorm på vinden och får in två kartonger i bredd, gäller bara att välja rätt hål när man skruvar ihop hyllan så att inte stolparna stjäl hyllbredd. (Dvs. som i monteringsbeskrivningens illustration för att montera ihop flera sektioner på sidan 5 och inte som i de andra illustrationerna.)
Kan be att få meddela att GORM är endast 70 cm även om man monterar så glest det går. Mina lådor kräer 72-73 cm så det blev att sätta sågen i fronten. Den andra dyrare lagerhyllan hade jag i förrförra lägenheten men ar inte sugen att lägga runt 800 kr nu.
Så man slipper flytta om allt bara för att jag behöver något från en speciell låda längst ned och längst in. Vill ha ordning och lätt att komma åt. Har lite friluftsgrejer och annat som används halvofta som får bo i förrådet.
Jag byggde speciellt efter banankartonger i ett förråd. Råspont och 45x45 reglar. Kostade några hundra och blev kanon. Perfekt att kunna dra ut två kartonger istället för att riva en hel vägg med banankartonger. Bland den bästa förvaring jag haft faktiskt. :-)