Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Västra Götaland

Skrammel från glasdörr

Har en innerdörr med glasrutor som skramlar störande när man öppnar och stänger dörren. Orsaken är att trälisterna som ska hålla glaset på plats tyvärr inte sitter tillräckligt tight. Om jag skulle försöka lossa listerna kommer de att skadas eftersom de sitter hårt med små spikar.
    Förslag på annan åtgärd ?

2.    länk #2
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge

Akrylfog, silikon eller tandpetare.
    .......or oatävööööööööö

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Jan 2008

Skramlande glasdörr, sprutlackering

Tack Nimajneb.
    Planerar att lämna en 70-tals innerdörr med glasrutor för sprutlackering. I samband med det önskar jag åtgärda skrammel från glaset, trälisterna sluter inte helt tätt. Dessa glasdörrar är vanliga och brukar skramla, många bör därför ha erfarenhet av problemet. Hur har ni gjort för att slippa irriterande skrammel?
    Senast redigerad av Henri 2012-02-16 13:20

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010

Jag råkar ha en liknande dörr som Henri och har blivit riktigt f-d på skramlet många gånger. Hur fixa den själv? Eller anlita glasmästare eller snickare? Ge mig ett råd!
    Senast redigerad av Fixartanten 2012-02-18 14:49

5.    länk #5
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge

Jag råkar ha en liknande dörr som Henri och har blivit riktigt f-d på skramlet många gånger. Hur fixa den själv? Eller anlita glasmästare eller snickare? Ge mig ett råd!
    Nu står ju svaret i inlägg nr 2.......
    .......or oatävööööööööö

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42