Tips om TV-bänk som passar i "gammalt" hus sökes!!

Posta svar
Nytt ämne

Ämnesverktyg

2010-02-08, 15:56
Citera |  #1

Fullvärdig medlem

Medlem: dec 2003
Län: Stockholm
Tips om TV-bänk som passar i "gammalt" hus sökes!!

Jag har ett dilemma som ni kanske kan hjälp mig med. Vi har ett fint vardagsrum med kakelugn, fina bevarade snickerier och halvhögt i tak (2,85). Tidigare har vi haft en tjock TV på en liten TV-bänk med hjul. Den har egentligen inte passat in speciellt bra och nu har det blivit dags för en ny TV och TV-bänk. Jag tänker mig en TV-bänk som är 1,8 eller 2m bred i en låg modell i mörkt trä. Men jag tycker det är svårt att hitta någon snygg. De flesta är i väldigt modern design.
Nån som har bra tips på snygga TV-bänkar?

2010-03-01, 18:21
Citera |  #2

Nykomling

Medlem: feb 2007
Den här gillar jag, såg den på en inredningsblogg. Gamla dörrar i ett hörn. Man öppnar och där finns den fula TV'n.
Lycka till!

2010-03-01, 21:34
Citera |  #3

Junior medlem

Medlem: jul 2007
Län: Gävleborgs län
Lite kina-inspirerade tv-skåp och bänkar finns här: http://www.baazar.se/shop/index.php?...dex&cPath=7_21

Iofs inte riktigt min kopp té, men tipset kanske passar någon annan?

2010-03-08, 14:56
Citera |  #4

Nykomling

Medlem: nov 2009
Län: Blekinge
När vi renoverade tv-rummet så kastade vi ut tv-bänken. Vi satte platt-tv:n på väggen och ett hyllplan (Ikeas furuhylla som vi betsade i passande färg för rummet) och med snygga konsoler under. På hyllan har vi dvd, box mm. Sladdar i rör längs väggen ner till elkontakterna. I sonens rum gjorde vi likadant men med vägghylla som också innehåller plats för filmer. Mycket enklare städning nu. :o)

2010-03-12, 12:07
Citera |  #5

Nykomling

Medlem: feb 2007
Norje,

Det skulle jag vilja se bild på, kan du "posta" en? Våra sladdar är ett dilemma.
Sofia

2010-03-22, 08:38
Citera |  #6

Nykomling

Medlem: nov 2009
Län: Blekinge
TV-hylla på vägg

Sofia,
Jag har lagt in en bild under Bilder/Inredning.
//Helen
Posta svar
Nytt ämne

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

annons
annons
annons
annons
Annons