Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2007
    Län: Landsbygd

Trådbackar 45 cm

Jag letar efter trådbackar som är 45 cm breda. Har provat med Elfas på Coop Bygg, men de är bara 43,5 cm och funkar inte.

Någon som vet var jag kan hitta dessa?

2.    länk #2
    morsans avatar
    Moderator Medlem: Mar 2004
    Län: Dalarna

Ska du ha dem i en garderob kan du montera universalglidlister Jag har för mig att bredden stämmer då.

3.    länk #3
    Miless avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2007
    Län: Uppsala

Jag letar efter trådbackar som är 45 cm breda. Har provat med Elfas på Coop Bygg, men de är bara 43,5 cm och funkar inte.

Någon som vet var jag kan hitta dessa?
    Ett alternativ är ju att lägga dit en distans/15mm träbit på ena sidan för att få in den ...

4.    länk #4

Problemet är att det inte är garderob utan ett ställ i tvättstugan, där det sitter färdiga stålskenor på sidorna.

5.    länk #5
    morsans avatar
    Moderator Medlem: Mar 2004
    Län: Dalarna

I en tvättbänk eller liknande? IKEA har ju men de mäter 42, jag vet att det finns flera tillverkare, ÖB, Rusta och Jysk brukar ha men jag har inte en aning om vilka bredder de har. Om det är en tvättbänk, kolla vilket fabrikat och Googla lite.
    Senast redigerad av morsan 2008-11-10 14:02

6.    länk #6

Tack, ja den sitter under en diskho i tvättsstugan, ska kolla om det står något om fabrikat en gång till.

7.    länk #7
    Gudfader Medlem: Mar 2004
    Län: Stockholm

Eller lägg upp en bild så kanske det är någon här som vet vilket märke det är.

8.    länk #8
    Hejduk..tigs avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005

Har du "otur" så är det en Ifö. Jag har för mig att jag såg ett pris på 800:- för deras trådback (art nr 1710194), men helt säker är jag inte.

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: May 2006

Om det går att skruva loss stålskenorna så kanske du kan göra det, och sedan fästa dem igen men då med list emellan stålskenan och skåpsväggen. Om du anpassar listtjockleken borde du kunna få till det så att du kan använda trådbackar från Elfa eller Ikea.
    Senast redigerad av Modig 2008-11-20 12:44 Anledning: Jag ser att Miles redan har kommit med samma tips ...

10.    länk #10
    Urmets avatar
    Junior medlem Medlem: Jul 2009
    Län: Skåne

Samma problem

Hej!

Finns bara en plastback kvar i vår tvättbänk, backarna har märket "Ramnäs"

Någon som vet om det finns trådbackar eller plastbackar som är 425- mm breda, 205mm hög, och 500mm djup?

Glidskenorna och stommen är svetsade vilket gör det lite pyssligt att bygga om, men finns det inget annat val så...

Väldigt tacksam för svar.

11.    länk #11
    7310070025302s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2006

Ramnäs är numera en del av Franke:
    1973 startades Franke Sweden i Motala, för att 1994 fusioneras med dåvarande Hackman Ramnäs.
    2006 gick företagen Futurum AB och Franke Ramnäs AB samman genom en fusion.

Möjligt att det finns reservdelar som passar:
    http://apps-kitchensystems-se.franke...age_category=2

12.    länk #12
    Urmets avatar
    Junior medlem Medlem: Jul 2009
    Län: Skåne

Tack så mycket för svaret!

Beijer ser ut att vara min närmaste återförsäljare så jag ska bege mig dit med en av backarna.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42