Stängt ämne Nytt ämne
Läst 7 421 gånger · 118 svar · 24 bevakar · 22 gillar
  1. 2012-06-11 07:04

Senior medlem Medlem: aug 2006
    1 377 inlägg
    Gillad 43 gånger
    På surfplattan (android 3.2) så visas ibland inte bilder automatiskt utan jag måste trycka på "download" på varje bild. Väljer jag en annan tråd så visas bilderna som vanligt. Har för mig att detta beteende är slumpartat då samma tråd 2 olika dagar kan ha olika bildbeteenden.

Kör med Opera som webläsare.

2. 2012-06-11 08:57

Senior medlem Medlem: mar 2008
    Uppsala
    943 inlägg
    Gillad 46 gånger
    När jag använder funktionen "nya inlägg" så syns inte hela forumnamnen. "verktyg, forum &" är det enda som syns. Jag har opera som webbläsare.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	byggahus.jpg
Visningar:	126
Storlek:	152.2 KB
ID:	62654

3. 2012-06-11 09:06

Per Eskilssons avatar
    Administrator Medlem: okt 2004
    Skåne
    1 721 inlägg
    1 blogginlägg
    Gillad 58 gånger
    Vi kommer inom kort att flytta forumnamnen till vänsterkolumnen så att de hamnar under trådtitlarna, då kommer hela forumnamnen att skrivas ut. Vi har redan fixat detta i vår utvecklingsmiljö men vill fixa några saker till innan vi rullar ut förändringen.

4. 2012-06-11 09:08

jackts avatar
    Senior medlem Medlem: maj 2007
    42 år
    Östra Sörmland och Stockholm
    669 inlägg
    Gillad 39 gånger
    Danne12345 skrev Gå till ursprungsinlägg
    När jag använder funktionen "nya inlägg" så syns inte hela forumnamnen. "verktyg, forum &" är det enda som syns. Jag har opera som webbläsare.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	byggahus.jpg
Visningar:	126
Storlek:	152.2 KB
ID:	62654
    Det är likadant i safari på Mac. Vet inte om det är nytt eller har varit så ett tag..

Sedan har jag fortfarande problem med Appen. Det går inte att lista "all", utan man får ett kryptiskt meddelande. Men det borde kanske redan ha uppmärksammats..

5. 2012-06-18 17:34

ClasseClass avatar
    Forumgud Medlem: nov 2004
    Stockholm
    1 670 inlägg
    Gillad 12 gånger
    Tidigare kunde man se vilka som var moderatorer och för vilka delforum. Nu verkar den infon ha försvunnit helt. Finns det ngt knep som jag har missat för att få reda på det?

6. 2012-06-18 17:55

Per Eskilssons avatar
    Skåne
    1 721 inlägg
    1 blogginlägg
    Gillad 58 gånger
    ClasseClas skrev Gå till ursprungsinlägg
    Tidigare kunde man se vilka som var moderatorer och för vilka delforum. Nu verkar den infon ha försvunnit helt. Finns det ngt knep som jag har missat för att få reda på det?
    Vi har tagit bort vem som är moderator för vilket forum på just forumstartsidan för att spara lite plats. Fördelen är att vi nu ser fler forum samtidigt på skärmen jämfört med tidigare.

Du kan se vem som är moderator längst ned på respektive forums startsida under rubriken Foruminformation. Du kan också få en överblick över vilka som är moderatorer genom att klicka på Visa användargrupper på forumets startsida.

7. 2012-06-18 18:41

Uppsala
    943 inlägg
    Gillad 46 gånger
    Är det bara jag som inte tydligt ser vilka trådar jag skrivit i? Tycker symbolerna är för lika och i exakt samma färg. Jag tycker det är bättre att ha olika färger så att man snabbt ser vilka trådar man skrivit i.

8. 2012-06-18 18:59

ClasseClass avatar
    Forumgud Medlem: nov 2004
    Stockholm
    1 670 inlägg
    Gillad 12 gånger
    Per Eskilsson skrev Gå till ursprungsinlägg
    Vi har tagit bort vem som är moderator för vilket forum på just forumstartsidan för att spara lite plats. Fördelen är att vi nu ser fler forum samtidigt på skärmen jämfört med tidigare.

Du kan se vem som är moderator längst ned på respektive forums startsida under rubriken Foruminformation. Du kan också få en överblick över vilka som är moderatorer genom att klicka på Visa användargrupper på forumets startsida.
    Just det! Det var ju enkelt. Tack.

9. 2012-06-18 19:20

Per Eskilssons avatar
    Skåne
    1 721 inlägg
    1 blogginlägg
    Gillad 58 gånger
    Är det bara jag som inte tydligt ser vilka trådar jag skrivit i? Tycker symbolerna är för lika och i exakt samma färg. Jag tycker det är bättre att ha olika färger så att man snabbt ser vilka trådar man skrivit i.
    Menar du ikonen i vänsterkolumnen med en liten gubbe i eller menar du ikonen till höger som idag visar ett öga?

10. 2012-06-18 19:59

Uppsala
    943 inlägg
    Gillad 46 gånger
    I de trådar som jag skrivit är det en liten gubbe i, men den är väldigt lik de andra symbolerna, både i färg och utformning så det går inte snabbt att se vilka utav trådarna man skrivit i. Detta framförallt när man använder funktionen "senaste inlägg". Förut var gubben en annan färg vilket jag tycker är bättre då det utmärker sig mer.

11. 2012-06-19 08:04

Senior medlem Medlem: aug 2006
    1 377 inlägg
    Gillad 43 gånger
    Noseone skrev Gå till ursprungsinlägg
    På surfplattan (android 3.2) så visas ibland inte bilder automatiskt utan jag måste trycka på "download" på varje bild. Väljer jag en annan tråd så visas bilderna som vanligt. Har för mig att detta beteende är slumpartat då samma tråd 2 olika dagar kan ha olika bildbeteenden.

Kör med Opera som webläsare.
    Ingen info om detta?

12. 2012-06-19 16:10

Uppsala
    943 inlägg
    Gillad 46 gånger
    I de trådar som jag skrivit är det en liten gubbe i, men den är väldigt lik de andra symbolerna, både i färg och utformning så det går inte snabbt att se vilka utav trådarna man skrivit i. Detta framförallt när man använder funktionen "senaste inlägg". Förut var gubben en annan färg vilket jag tycker är bättre då det utmärker sig mer.
    Nu är det betydligt bättre!
    Per Eskilsson gillar detta.

13. 2012-06-23 23:36

KnockOnWoods avatar
    Forumgud Inloggad Medlem: sep 2004
    Halland
    3 571 inlägg
    Gillad 385 gånger
    Hej och hallå midsommarfirare!

Verkar som att någon sitter och knappar vid datorn i alla fall.

Plötsligt ser den lilla färgfläcken till vänster i vyn Forum, Senaste inläggen riktigt vettig ut!

Visserligen är det 200% redundans att markera en oläst tråd med både fetstil och en särskild ikon, men ändå...

Det kan nog bli något bra av det här
    Per Eskilsson gillar detta.

14. 2012-06-24 20:04

Per Eskilssons avatar
    Skåne
    1 721 inlägg
    1 blogginlägg
    Gillad 58 gånger
    Nu har vi förbättrat Senaste inläggen och en hel del andra saker. Tala gärna om vad du tycker i den här tråden:
    http://www.byggahus.se/forum/informa...ar-traden.html

Läs mer

1. EL forumet
    av piece i forum Information & feedback
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 22:40
  2. Ny på forumet
    av hunden i forum Övriga diskussioner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-06-10, 11:52
  3. Det nya forumet
    av Martin i forum Övriga diskussioner