Byggahus.se
Kan ni inte justera så att de "senaste inläggen" visar samtliga inlägg sen förra gången man loggade in? Jag brukar försöka följa med i trådar som jag inte skrivit i och kan missa uppdateringar för att jag inte kollar på forumet under någon dag.
Det är långt ifrån alla dagar jag kan logga in och läsa.

Amen

Det gör det ju? Eller menar du att man bara har 7 sidor på sig?

Jag hänger inte riktigt med. Senaste inläggen visar de inlägg som gjorts de senaste 24 h. Försök och förklara igen.

Jag tror att det L. Mäkinen menar är att om han loggar in på måndag morgon och sen igen på onsdag eller torsdag så vill han att alla inlägg som gjorts sen han senast loggade in skall visas när han klickar på "senaste inlägg". Jag håller faktiskt med. När man följer trådar som man inte har skrivit i själv så händer det lätt att man missar inlägg om man inte loggar in varje dag.

Ja brukar använda "Ämnesverktyg" -- "Bevaka detta ämne"
Det fungerar ypperligt! Bevakar för närvarande 1978 ämnen. :wow:

Smart! ;)
Ska genast börja med detta! d^_^b

Immobil skrev:
Jag tycker inte att det är lika smidigt som att bara lista det som dykt upp sen jag dök upp senast.

Tippen tolkade mig helt rätt.

Immobil skrev:
+1. Dessutom kan man plocka bort dessa som man blivit trött på. Det var ngn här på forumet som tipsade mig detta. Förr, brukade jag skriva vad som helst i trådar jag ville bevaka ;)

"Senaste inläggen" ska egentligen heta "Dagens inlägg" men eftersom den inte bara visar dagens inlägg utan senaste dygnets inlägg så blev det Senaste inläggen här hos oss. Jag har sett på något annat forum att man har Nya inlägg och Dagens inlägg bredvid varandra där nya inlägg är sådana som man inte läst tidigare. Fortfarande är det dock bara inom ett dygn. Det löser inte riktigt det trådskaparen efterfrågar men det kanske är en förbättring?

Per,

funktionen att "Nya inlägg" visar just inlägg som har tillkommit efter mitt senaste besök är rätt vanlig på internetforum.
Det är väl precis vad man vill ha för att snabbt kunna skanna av "vad som hänt se'n sist" och borde väl gå att implementera även på detta forum.
Gäller naturligtvis bara för registrerade medlemmar som har loggat in.

Just do it ! :) //KoW

Håller med, det skulle vara en uppskattad funktion. 24 timmar känns ganska godtyckligt och är absolut för kort tid.

När jag tänker efter tror jag faktiskt att alla andra forum jag frekventerar har funktionen som efterfrågas. Här har jag inte riktigt sett behovet men det beror bara på att man oftast är här någon gång per dag och då funkar "senaste inläggen". Jag skulle vilja ha den knappen bredvid "prenumerationer" för först läser jag ämnen jag bevakar (dvs har svarat i) och därefter vill jag se vad som är nytt sedan sist.

Det man missar med bevakade ämnen är de trådar som dykt upp sen sist, men inte skrivits i senaste dygnet. Där skulle man kunna missa något riktigt bra bara för att diskussionen inte kommit igång.
Det här är enda forumet jag frekventerar som saknar funktionen jag efterfrågar.

När jag är på landet brukar jag låta bli forumsdiskussioner och då missar man ett par dygn.

Senaste inläggen har ju precis den funktion ni efterfrågar iom att rubriken "Ämnena här nedanför har inte blivit uppdaterade sedan ditt senaste besök eller sedan forumen har markerats som lästa." dyker upp i listan och resten av inläggen är därmed sådana som tillkom före man loggade in...

Det enda som kan tyckas saknas är att funktionen bara omfattar senaste dygnet. Man behöver alltså ha varit inloggad inom 24h sist för att få ut allt av funktionen. Själv anser jag att det är rimligt eftersom det tillkommer så många uppdaterade och nya trådar på ett dygn så om jag är borta från forumet längre tid orkar jag ändå inte gå igenom alla dessa trådar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.