Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Apr 2008
    Län: Stockholm

pinchouse?

Tjena!

Tänkte kolla om det är någon här som känner till eller har sett ett http://www.pinchouse.com/sport/default.asp ?

Är även intresserad av http://www.xhouse.se/ som jag vet att man kan se i Sköndal utanför Stockholm..

Har en jättefin tomt i Sörmland där det ska byggas men vi är på planeringsstadiet än så länge och vi gillar den gamla tanken på sportstugan. Enkelt, praktiskt och avskalat. Så, pinchouse/sport är väl vårt drömhus som det ser ut just nu men dom verkar inte vara i produktion trots att dom visst är uppköpta.

Jag letade även efter en tråd på det här ämnet men hittade ingen. Tack för ett bra forum, här kan man visst annars hitta det mesta verkar det som.

2.    länk #2
    TorOdds avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2006
    Län: Jämtland
    Inloggad
    För några år sedan fanns det ett pinchouse på 70 kvm (tror jag) på hus expo i Stockholm. Jag vet inte om det finns kvar. Vi var inne i huset och blev helt förälskade i det ;-)
    Jättehärligt hus enligt oss och vi har gått och drömt om ett pinchouse sen dess. Men nu när vi ska till att bygga så passar inte den modellen alls på vår tomt, och barn har vi fått också så våra behov har förändrats med det.
    Om det bara var jag och maken och vi haft en annan tomt så... Det får bli pensionärsbostaden ;-) PM:a om du vill ha mer info.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: May 2008

Ett råd till alla ni som funderar på att köpa ett Pinchouse: gör INTE det!
    De är omöjliga att ha att göra med och fullföljer inte sina åtaganden. Via jobbet har jag en kollega som har ett av deras hus. Det är fullt av fel som Pinc vägrar fixa och vid kontakt gör de sig oanträffbara. Stämmer inte riktigt med deras tjusiga profil tycker jag. De lovar mycket men håller väldigt lite. Jag har även hört andra som bl a tagit in offerter från dem och inte är nöjda med vare sig bemötande eller pris.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Nov 2008
    Län: Södermanland

Ta en titt på vår blogg

5.    länk #5
    Nykomling Medlem: Jul 2008
    Län: Östergötland

6.    länk #6

Underbart hus
    Tackar, vi börjar bli mycket nöjda själva.

7.    länk #7
    Nykomling Medlem: Apr 2010
    Län: Kronobergs län

Pinc House ?

Har försökt kontakta Pinc House men utan resultat. Hur får man tag på dem ?

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: Nov 2009

Verkar inte seriöst. Alls.
    Tyvärr, för husen är riktigt snygga (exteriört iaf).

På hemsidan står det "Pinc House är en del av Ittur Group, en av Sveriges 30 största privatägda företagskoncerner."
    Men Ittur gick väl i konkurs härom året? Eller är de back in business?

http://www.pinchouse.com/

Och "Lifestyle Developer" - kan det bli mycket töntigare?
    Tycker husföretag bör ägna sig åt att utveckla hus, min sk livsstil sköter jag helst själv...

9.    länk #9
    Nykomling Medlem: Nov 2009

Jag tar mig friheten att länka direkt till ett inlägg i den ovan nämnda bloggen som handlar om problemen med Pinc House:

http://byggapinchouse.wordpress.com/...01/pinc-house/

Där finns bl a en kommentar från 12/4:

Har fått veta att Pinc nu faktiskt har nytt folk på bolaget. Pincs nya VD slog en signal förra veckan.
    /.../
    Så det finns goda förhoppningar om att Pinc kanske får styr på saker och ting igen. Hoppas!
    Så snart får man kanske tag på (folket bakom) de läckra husen igen.
    Senast redigerad av Ingalls Wilder 2010-04-23 13:04

10.    länk #10

Picn Houe

"Har försökt kontakta Pinc House men utan resultat. Hur får man tag på dem ?"
    Om det gäller ny beställning, hör med Anders; 070 698 41 00

Citatet ovan ang. Pinc House nya organisation kommer från min blogg:
    Måste säga att nu när Anders blivit ansvarig för nya projekt så skulle jag lita på dem. Han och fabriken som levererar stommen har inte varit något annat än reko. Mycket bra att ha att göra med, som jag förstår har personerna som stått för problemen inom Pinc skalats bort och ersatts av ny VD och Anders som ansvarig för kunder och bygge. De redde med glans ut vårt projekt och tillsammans skapade vi ett underbart hus- och vad jag kan förstå i en kvalité mångt bättre än förr.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42