Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Nov 2007
    Län: Värmland

Nån som byggt med Arvika Modul & Bygg?

Jag har fått kontakt med en säljare på Arvika Modul och Bygg,
    någon som byggt med dem och kan ge referenser?

Priset verkar vara riktigt bra i jämförelse med vad vi tittat på tidigare samt
    att man har mycket större valmöjligheter.

Men VARFÖR är det billigare?

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2006

Jag är oxå intresserad av Arvika modul och bygg. Hur har du kommit fram till att de är mycket billigare än andra? Hur har du gjort din jämnförelse? Tänk på att det ingår väldigt mycket om man köper exempelvis BraHus eller Västkustvillan. Jag kommer att kontakta Arvika för att höra vad de erbjuder bara jag får klart med mitt förhandsbesked.

3.    länk #3

Jag är oxå intresserad av Arvika modul och bygg. Hur har du kommit fram till att de är mycket billigare än andra? Hur har du gjort din jämnförelse? Tänk på att det ingår väldigt mycket om man köper exempelvis BraHus eller Västkustvillan. Jag kommer att kontakta Arvika för att höra vad de erbjuder bara jag får klart med mitt förhandsbesked.
    Jag har inga direkta prisjämförelser så, men deras villa "Taserud" skulle nyckelfärdigt + garage gå på ca 300-400kkr mindre än ett nyckelfärdigt hus med samma boyta utan garage hos den leverantör som vi tidigare tittat på.
    Men:
    1. Villa Taserud är inte intressant för oss, vi behöver större och kommer troligen försöka oss på en egen planritning.
    2. Vi vet inte vad som ingår i "Nyckelfärdigt" (väntar på en kalkyl från AMBAB)

Det som talar för AMBAB så långt:
    1. De verkar ligga lågt i pris (Det behöver ett så litet företag göra för att konkurera med de stora bolagen)
    2. De är flexibla (man kan rita egen plan, välja typ av grund, välja värmesystem osv...)
    3. De finns i värmland.

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2006

Ingår stomresningen i priset på 440000 för Taserud ? Kan tänka mig att i stort sett ingenting mer än väggblocken och taket ingår. BraHus har en villa som heter Vansbro. Den går loss på 800' och då ingår det väldigt mycket i priset. Dock ej resning av huset. Rent sporadiskt utan närmare kolllåter det inte jättebilligt för Taserud. Men som sagt, ska inte säga för mycket när jag inte har svart på vitt. Visst talar mycket för Arvika i och med att de finns på en "armlängds" avstånd

5.    länk #5

Då jag hade med Villa Taserud i en jämförelse gick jag inte på det pris som står på hemsidan utan ett nyckelfärdigt pris som jag fått av säljaren över telefon.

Har skickat in ritning till säljaren nu, en planritning som jag ritat själv...

6.    länk #6

Uppdaterar tråden med en länk till min husbyggarblogg: http://byggettbo.blogspot.com/

7.    länk #7

Uppdaterar tråden med mitt missnöje...huset skulle stå klart 10:e november 2008. Nu, 12:e mars 2010 är det fortfarande trassel och skit.

8.    länk #8
    Junior medlem Medlem: Mar 2010
    Län: värmland

Har du byggt med arvika modul? Prövade att kika in på din blogg med det ville inte min dator

9.    länk #9

Jo jag har ju det, går du själv i byggplanering?

Jag kan säga så mycket som att jag kommer inte säga så mycket om hur det funkar att bygga med Arvika Modul & Bygg.
    Men så mycket kan jag säga att anledningen till att jag inte säger så mycket är att jag ligger i tvist och det vore opassande att göra uttalandet på nätet om det.

10.    länk #10
    Junior medlem Medlem: Mar 2010
    Län: värmland

Ja. jag ligger i planerna.. Ganska tidigt stadie än så länge. Låter tråkigt. Posta gärna är när det rett ut sig om för/nackdelar

11.    länk #11
    Marlene Eskilssons avatar
    Administrator Medlem: Jun 2001
    Län: Skåne
    Blogginlägg: 1039

Jag har raderat inlägg här från helt nyregisterade medlemmar som uppger att de antingen är nöjda eller missnöjda med Arvika Modul & Bygg. Det är inte trovärdigt att man registerar sig bara för att hylla eller avråda från ett företag i ett enda kortfattat inlägg.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42