jarker skrev:
Jag ville bara visa vad jag hittade, det finns hopp om framtiden för de.

VD; Bollebygds-Hus AB; Bollebygd; 070418

Mvh ! / J
Hehe det verkar som om någon sökt nya utmaningar nån annanstans

Det finns ju några olika tänkbara alternativ till den annonsen.

Eftersom ägarna själva är de som suttit högst upp så är jag tveksam till att det är andra utmaningar som är orsaken.

Snarare med tanke på att mycket gått snett på senare tid så tror jag att de "vuxit ur sin kostym" helt enkelt.

De har expanderat snabbare än de själva klarat av, det hände på min frus jobb för ett tag sedan, ägarna fick till slut för mycket och var tvungna att anställa en VD m.fl. tjänster, de fick lov att strukturera om en hel del.

Det kanske finns andra alternativ också.

/ J

Läser man de inlägg som finns så förstår man att det största hotet mot Bollebygdshus kommer innifrån. Slutligen har man väl kommit till den insikten att ledningen måste ta sitt ansvar för den uppkomna situationen. Är det släkten, dvs övriga ägare, som tröttnat ??

Leveransen av vårt hus är nästan ett år försenad och vi tvingades därför häva entreprenaden pga deras bristfälliga och respektlösa hantering av oss som kunder. VDn för bollebygdshus, Per-Anders, har ju vid ett flertal tillfällen visat sig på styva linan när det kommit till kundkontakter. När besiktningsmannen från Gar-Bo förklarade att entreprenaden inte var avslutat och att därför någon besiktning inte kunde utföras fick han ett spel och skällde ut oss kunder och förklarade att allt var vårt fel för att vi gjort så många ändringar. Framgent skulle man minsann inte ta sig an arkitektritade hus som vårt utan hålla sig till sina standardmodeller.

Visdomsord sagda av någon som alltså sent omsider insett sin egen begränsning och därför söker nya utmaningar, vi önskar honom lycka till ...

/MF

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.