Någon som vet om man kan höja takvinkeln på huset? Jag vet att man inte kan ändra planlösningen, men det kanske är möjligt?
Dels för att kunna öppna upp i vardagsrum och få lite rymd, men även kanske bygga ett loft över "barnavdelningen" med en spiraltrappa där förrådet är. (Sen även kanske ett par takfönster)
tanken med prio är att huset säljs som det är därav priset. därför är det svårt med en massa ändringar... kanske ska tänka på ett kataloghus där dessa ändringar är lätta att göra.
Jo jag är medveten om det, men det är ju inte direkt en ändring av planlösningen.
Följ bygget av vårt egenritade hus med Ekeforshus som leverantör i Växjö! - http://villavikaholm.wordpress.com
Information om Vikaholm - http://www.vikaholm.se
Lyssnade med en säljare idag och fick produktionskalkyl på 2,2 miljoner. Tycker det verkar mycket dyrt för deras så kallade " billiga, ändra inget och var nöjd villor " ca 200 000 till mot vad andra fick för någon månad sen här på forumet.
Nej det är inga tillval alls utan standard och nyckelfärdigt. Utan tomt och anslutning självfallet.
Vi tänker bygga i Dalarna och inte långt upp utan mitt i kan man säga. Tycker själv att det låter dyrt. Priset på plattan ( golvvärme ) tex beräknad till ca 340 000 kr .
Priset på huset i materialsats är ca 1,1 miljon , platta 340 000, byggjobbare nästan 700 000 då ingår både målare, elektriker och målare ( ser inget konstigt i det ) . Frågan är : Plattan verkar dyr enligt mig och kostar materialsatsen verkligen över millen ?
Hej. Vi är snart klara med vårt Prio Två hus. 26 September ska det vara slutbesiktning. Vi har landat på 2,7 med tomt och garage inräknat.Vi hade tur som inte behövde fylla upp så mycket så vi hamnar inom budget.
Hej. Vi är snart klara med vårt Prio Två hus. 26 September ska det vara slutbesiktning. Vi har landat på 2,7 med tomt och garage inräknat.Vi hade tur som inte behövde fylla upp så mycket så vi hamnar inom budget.
Då frågar sig självklart alla vad din tomt kostar...
Exakt. Vad av dessa 2,7 miljoner var priser utanför tex för tomt och anslutningsavgifter. Jag tyckte min kalkyl på 2,2 var dyr och därför frågar jag. Här kostar tomt 200.000 och anslutningsavgifter lika mycket. Så slutpriset skulle bli för mig ca 2,6-2,7 miljoner för ett hus NF med tomt, detta med en modell som skall vara en budgetprototyp utan möjlighet att kunna ändra något. I mitt fall är dessutom tomten billig. Jag tycker bara att det verkar för dyrt helt enkelt.
Ja just det. Det är ju ganska mkt som är utöver på en kalkyl. tomt,anslutningar,bygglov,ränta på lån,tv/tele,ev extra uppfyllnad,elanslutning ja det blir en hel del utöver huspriset. Vår tomt låg på billiga 120 000. Vi kollade även Älvsbyhus och deras största enplansvilla på 160kvm och då skulle vi hamna på 2,6 och få mkt sämre standard.
Är det någon som byggt & flyttat in i sitt prio två hus? Skulle vara kul att höra vad ni tycker och kanske se bilder..:-) Vi har inflyttning i vårt 9/3 så vore kul att få lite tips & idéer..
Här är några som byggt klart och flyttat in, och hon är aktiv på att svara på frågor. Dock verkar de inte ha fått internet än, därav inte så mycket bilder på det färdiga huset. http://sofiesvardagsliv.blogspot.se/