Hejsan! Undrar bara om någon här har ernfarenhet ifrån Hus Compagniet? Verkar vara extremt billiga stenhus de har på sin hemsida och jag vet faktiskt inte hur de kan vara så billiga sen anledningen till att de har fått mitt intresse är att man ger de inte en krona förräns man flyttar in i huset så det låter egentligen hur bra som helst att inte behöva ligga ute med stora summor pengar.
Behöver all tips och hjälp jag kan få eftersom jag ska bygga hus till nästa år ungefär så all tips och råd rekomenderas.
Lyfter den här tråden då jag har samma fråga lite. De har rätt trevliga planlösningar och framförallt så visar dom sina priser vilket jag tycker är ett plus. Verkar ha en bra grundstandard dessutom.
En ytterligare fråga, bygger dom bara i skåne eller är det hela Sverige som gäller?
Jag har byggt med dem. Blandade känslor. Så fort du avviker från deras standardlösningar, så uppstår stora problem, som vi bittert fick erfara. Vi valde att själva införskaffa vitvaror, då deras underleverantör Uggerly ligger ca 30-40% över vanliga vitvarukedjor och då uppstod problemen. De ville inte ta ansvar för installationen. Ok sa vi, men när vitvarorna skulle installeras upptäckte vi att elkontakter var felplacerade, ström inte framdraget, elen fel dimensionerad, skåp som inte passar, listan kan göras hur lång som helst. I slutändan blev vi flera månader försenade och vi blev lämnade vind för våg. Bitter erfarenhet.
Jag tar upp en gammal tråd här. Jag har kollat lite på HusCompagniet. Då jag kommer ifrån Danmark och vet att HusCompagniet är ett dansk företag så jag kollade på den danska hemsida med. Jag blev mycket förvånnat över att se att priserna i Sverige jämfört med priserna på Själland (som är dyraste ställe i HusCompagniet) är mellan cirka 16-20% högre.
Jag vet att i Sverige krävs en rumhöjd på minst 2.44m mens i Danmark är samma krav på 2.36m, men det kan inte göra skillnaden.
Är konkurrencen inte störra i Sverige sedan man kan gå in som "ny" på marknaden med sånna priser?? ;-)
Hej! Har haft fruktansvärda problem med HC under mer än två år. Dom har fullständigt krachat vårt liv. Kontakta mig - vi har säkert mycket att diskutera.
Hej! Vet inte hur man kontaktar dig men du får jättegärna kontakta mig med dina erfarenheter! Vi ska bygga med dem i år och vill gärna veta vad som gått fel för er och förhoppningsvis undvika hamna i samma sits...
After sales support obefintlig. Har du byggt innan och vet hur processen går till och är beredd att övervaka varje lilla steg de tar, så ok. Deras underleverantör Uggerly är måhända de mest slarviga och inkompetenta jag har sett i sådana här sammanhang. Håll inne med pengar, annars blir du blåst.
Det är tråkigt o höra att ni är två som har dåliga erfarenheter av dem. Vi har hört att Uggerly inte är bra att ha o göra med från annat håll med men i övrigt har vi inte hört något negativt... Vi väntar på att få godkänt vårt bygglov nu så vi lär få erfara snart hur det är att bygga med dem... Det känns som att vi kommer få övervaka bygget en hel del om man ska lyssna till er då...
Vänligen kontakta mig omgående (välj PM-funktionen). Kontakta kommunen omgående. Se om du kan häva kontraktet.
Jag kan ge dig rätt så utförlig information om det hus som HusCompagniet byggt i Lund som underkänns av kommunen och som således inte får användas som bostad på grund av allvarliga brister i husets utförande.
Vi funderar också på att bygga med Huscompagniet - i just Lund. Alternativ är bland andra Örementhus. Erfarenheter? Tips? Vad är det som varit så stora problem med Huscompagniet i Lund?
Hej,
Vi var i valet och kvalet mellan Huscompagniet, Provinshus och Örementhus och valde till slut Örementhus som byggde vårt hus utanför Lund. Jag kan inte direkt uttala mig om kvaliteten i Huscompagniets hus och nog låter det billigt och bra att man bara betalar 100000kr innan huset är färdigt. Jag har svårt att tro att inte räntan ligger inbakad i slutpriset... Sen är det det här med att hantverkarna kommer från Danmark. Danska hantverkare tror jag över lag är väl så bra som de Svenska, men under byggtiden ska de dagligen förflytta sig över sundet och det blir ju ett antal resor under det halvår som bygget pågår. En annan sak var att man inte ville bygga förråd etc utan skulle isåfall ta in andra underleverantörer för det.
Jag kan med facit i hand efter ett halvår varmt rekommendera Örementhus. Tidplanen har hållts och inga överraskande utgifter har dykt upp. De hantverkarna (koordinerade via Ramlösa bygg som ingår i samma koncern som Örementhus) som byggde vårt hus har byggt väldigt många hus tillsammans och var väldigt samspelta och löste vad som behövde lösas utan bekymmer. Vi har fått det hus och med de kvaliteter i material vi ville ha och jag tror inte det blivit billigare ellet bättre med någon av de andra företagen. Slutbesikningen var blank sånär som på en saknad list i köket.....