Innehåll A-Ö Start Forum Bygga Renovera Badrum Värme Ekonomi Kök El Grund Tomt&Trädgård Arkitektur Bloggar Länkguide
Senaste inläggenMest lästaMest besvaradeObesvaradeAvancerad sökMedlemmar A-ÖRegler<< Bredda sidan >>>> Förminska sidan <<
Start •
Forum •
Bygga •
Renovera •
Badrum •
Värme •
Ekonomi •
Kök •
El •
Grund •
Tomt & Trädgård •
Arkitektur •
Länkguide
Nyheter • Quiz • Bokhandel • Bloggar • Ordlista
Nyheter • Quiz • Bokhandel • Bloggar • Ordlista
| Hittar du inte det du söker? Prova vår A-Ö |
Prenumerera på nyhetsbrevet | Gilla oss på Facebook | RSS |
Till toppen av sidan
© Byggahus.se 2001-2012
Annonsera
Kontakta oss
Tipsa oss
Rapportera fel
Om Byggahus.se
Om cookies

Jag jobbar som snickare men att jobba med det både på arbetstid och sen kvällstid står mig nu upp i halsen så jag har bestämmt mig för att sälja och bygga något nytt. Visst har jag tänkt på lösvirke, men det kommer ju inte spara mig jobb och timmar så det vill jag inte. Jag vet var jag vill bygga, på en liten ort ett par mil från Malmö så jag kommer närmre min son. Jag har också träffat en del säljare från olika hustillverkare och fått en del offerter. Just nu verkar det ligga mellan Björklidenhus och Smålandsvillan. Jag vet vad den grundläggande skillnaden är mellan husen men det är ju mycket annat som spelar in. Vad är era erfarenheter av dessa båda hus och tillverkare? Hur är dom på att lösa problem som uppstår (för det gör det alltid)? Brukar man kunna få lite "rabatter" av Björklidenhus, i form av tillval tex (Smålandsvillan får jag rabatter), klarar båda tillverkare Boverkets energikrav på max 55 kwh/kvm och år? Hoppas på svar och tips. Dela mer er av era erfarenheter.