Nykomling
Medlem: Mar 2010
Län: stockholm
Ekefors eller Eksjö??
Vi står och väger mellan Eksjö och Ekefors och vill gärna höra om andras erfarneheter av dem. Ekefors ligger bättre till prismässigt men vi har inte hitta så mycket information om dem.
Fullvärdig medlem
Medlem: Jan 2009
Län: Jämtland
Blogginlägg: 1
Hade inte hört talats om Ekefors tidigare...
Hur som hellst bygger vi en Villa Trend med valmat tak och dubbelgarage.
Vi är hur nöjd som hellst hittils. Håller på att tapetsera för fullt.
Vad vi sett hittills är att allt håller bra kvalite. Kolla bara takfotsskivorna som är från Isover och som de flesta har vanlig board.
Det enda jag inte gillade var att de har 200mm cellplast i plattan som standard.
Vi bygger nu ett Lyckan och allt har fungerat bra hittills. Med en tomt+inkoppling på 800' så hamnade vi på ganska precis 3 millar och då lyfter vi inte ett finger alls.
Ekefors vet jag inget om, så detta blir bara ett Eksjö inlägg...
Standarden på väggar, tak och innerväggar som nu är på plats är bra. Alla innerväggar är ljudisolerade och konstruktionen ser i övrigt också väldigt bra ut.
Plattan har 200 mm och där kan man ju alltid diskutera vad som är "rätt". Men jag är ganska övertygad om att vi kommer ha varmt inne nästa vinter. Energiberäkningen är på dryga 12000 kWh inkl. hushållsel så jag känner mej lugn...
Eksjöhus tar ganska lite betalt för tillval (definitionsfråga såklart) jämförelsevis med de andra leverantörerna vi kollade med (LB-Hus, A-hus).
Fullvärdig medlem
Medlem: Jan 2009
Län: Jämtland
Blogginlägg: 1
200mm cellplast i plattan är för lite tycker jag. Vi bygger iof i Östersund och har valt till 100mm i både golv och tak. Taket kostade 6000kr för 100mm extra och golvet 31800kr extra. Jag har själv räknat ut att vi inte har igen extra isoleringen i plattan med dagens energipriser (har Fjärrvärme från Jämtkraft som ligger bland de lägsta i sverige
Taket däremot har jag igen pengarna ganska snabbt på den extra isoleringen i taket.