Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: Västra Götaland

Bra och dåligt vid nybygge efter brand

vårt ena hus brann ner till grunden 2 dagar före julafton. Försäkringsbolaget har varit helt underbara att jobba med!! Heder åt dom!! När det gäller husföretagen så fick vi verkligen lära oss ett o annat.
    Vi skulle enligt f-bolaget ta in offerter från ca 3-4 husföretag så vi började beställa kataloger, besökte Husknuten i Gbg mm...

Mottagandet va översvallande och alla lovade guld o gröna skogar och vi fick priser på nyckelfärdiga hus. Detta va INNAN vi sa att det var en försäkringsfråga. När detta blev sagt så blev allting helt plötsligt betydligt dyrare hos vissa husföretag och det gillade inte jag! Man ville tjäna pengar på redan hårt drabbade människor!!

Vi hade turen att genom en släkting få kontakt med en säljare på Sjödalshus i Timmersdala. Vilken säljare!!!! Helt underbar! Inga påslag på priserna...vi har ändrat o trixat hur som helst (tror vi har skapat en helt ny modell på Sjödalshus )
    Det har inte varit några problem någon gång...Nu är ritningen klar och vi kan knappast bärga oss till bygget kommer igång..

2.    länk #2
    cust3000s avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2009
    Ålder: 41
    Län: Östergötland

vårt ena hus brann ner till grunden 2 dagar före julafton. Försäkringsbolaget har varit helt underbara att jobba med!! Heder åt dom!! När det gäller husföretagen så fick vi verkligen lära oss ett o annat.
    Vi skulle enligt f-bolaget ta in offerter från ca 3-4 husföretag så vi började beställa kataloger, besökte Husknuten i Gbg mm...

Mottagandet va översvallande och alla lovade guld o gröna skogar och vi fick priser på nyckelfärdiga hus. Detta va INNAN vi sa att det var en försäkringsfråga. När detta blev sagt så blev allting helt plötsligt betydligt dyrare hos vissa husföretag och det gillade inte jag! Man ville tjäna pengar på redan hårt drabbade människor!!

Vi hade turen att genom en släkting få kontakt med en säljare på Sjödalshus i Timmersdala. Vilken säljare!!!! Helt underbar! Inga påslag på priserna...vi har ändrat o trixat hur som helst (tror vi har skapat en helt ny modell på Sjödalshus )
    Det har inte varit några problem någon gång...Nu är ritningen klar och vi kan knappast bärga oss till bygget kommer igång..
    Lycka till!
    Hoppas bara att ni inte hamnar i samma sits som för dem i programmet "fuskbyggarna" jag tror det var "Sjödalshus"...? men efter ett sådant program borde det vara samma risk som att träffas av blixten två gånger....kan man hoppas

3.    länk #3

jag tror inte att det föreligger någon större risk i det här fallet entrepenören är väldigt seriös.

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2007
    Län: Västra götaland

asså den säljaren bjöd på allt ni ville ha o ändra, hoppas ni tog i ordentligt då för det verkar troligt att han inte tog betalt för nåt, eller hur menar du med påslag på priserna?
    om han skulle ha 20 000 för att ni skulle få andra golvlister så tog han inget extra på de 20 000 eller vadå?

5.    länk #5
    Junior medlem Medlem: Nov 2009
    Län: skåne

Det låter lite mysko, med ett sådant inlägg dagen efter Fuskbyggarna i TV4, men stämmer det så är det bara säga Lycka till...

6.    länk #6
    cust3000s avatar

Det låter lite mysko, med ett sådant inlägg dagen efter Fuskbyggarna i TV4, men stämmer det så är det bara säga Lycka till...
    jag håller med... skumt

7.    länk #7
    Junior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: västragötaland

ska bli kul att höra om du är lika nöjd när bygget är klart fortsätt uppdatera

8.    länk #8
    Senior medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Jönköpings län
    Inloggad
    Det här känns väl nästan lite för mycket som en slump som sagt... dagen efter programmet och användarens allra första inlägg.

9.    länk #9

Såg inte programmet men läste GT dagen efter så jag förstår om detta ser konstigt ut.

Men det är absolut ingen slump!! Jag lovar att hålla alla uppdaterade om vad som händer! Vet inte om det går att lägga in bilder i detta forum men om det gör det så lägger jag gärna upp bilderna..(e inte så haj på datorer)
    Entrepenören är en god vän till min man så därför kan jag säga att det känns bra..men visst...såg man programmet så förstår jag absolut reaktionen.....

10.    länk #10

svar till Gb79

nej så menade jag inte...

flertalet av de husföretagen vi hade kontakt med sa först att det ena efter det andra ingick...när det sen visade sig att det va en försäkringsfråga så va det helt plötsligt mycket som blev tillägg istället och det va det vi inte tyckte va sjysst.

Säljaren på Sjödalshus gav oss ett pris och det fick vi papper på (alltså en slags prisgaranti). Naturligtvis kostar det extra om man vill ha ett bubbelbadkar istället för ett standard, burspråk istället för vanliga fönster.mm mm..men det behöver man ju inte vara en Einstein för och räkna ut!

Det jag menade med att det inte va några problem va att vi ändrade på ritningen fram och tillbaka ändrade kök mm..vi fastnade för ett hus men sen kollade vi oxå på en annan modell och till slut blev det en kombination av båda..Priset ligger dock fortfarande en bra bit under de flesta andra husföretagen.

11.    länk #11
    cust3000s avatar

Såg inte programmet men läste GT dagen efter så jag förstår om detta ser konstigt ut.

Men det är absolut ingen slump!! Jag lovar att hålla alla uppdaterade om vad som händer! Vet inte om det går att lägga in bilder i detta forum men om det gör det så lägger jag gärna upp bilderna..(e inte så haj på datorer)
    Entrepenören är en god vän till min man så därför kan jag säga att det känns bra..men visst...såg man programmet så förstår jag absolut reaktionen.....
    "Entrepenören är en god vän till min man"
    Det är ju precis det man varnar för...bästa sättet att riskera att förstöra en vänskap.
    När det gäller en så pass stor affär, t.o.m sitt livs största, skulle inte jag blanda in en god vän som i detta fall...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42