Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2008
    Län: skåne

Sjödalshus

Hittat ett hus hos Sjödalshus som jag tycker jättemycket om, men jag har inte hittat så mycket info om dom och det är kanske bra, folk skriver väl mest när dom är missnöjda och så mycket när dom är nöjda.

Vilken klass håller dom, vilka kan man jämföra dom med? Sävsjö Trähus?
    Vilken prisklass ligger dom i? Entreprenadform?

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Har en släkting som jobbat som säljare för Sjädalshus förut och jag vet att hon sista tiden innan hon slutade tyckte det var jobbigt för att det var så mycket prishöjningar som inte följdes av motsvarande kvalitetsförbättringar. Men det är nog ingenting som är utmärkande för Sjödalshus, så har nog alla husleverantörer gjort under perioder.

Om jag i övrigt ska se till vad min släkting sagt och hur hon verkade vara som säljare så tror jag att det är väldigt bra och flexibla hus med säljare som är engagerade i huset fram tills det är färdigt för inflytt.

Tror att de ligger i den övre klassen både vad gäller pris och kvalité.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Mar 2009
    Län: Stockholm

Vi bygger med Sjödalshus just nu, än så länge är vi mycket nöjda med bygget och med Sjödalshus. När vi valde så stod mellan Sjödalshus och Sävsjö Trähus och i vårat fall så kändes det som att Sjödalshus gav lite mer hus för pengarna. Och då menar jag inte att Sjödalshus håller högre kvalitet, utan snarare att vi fick 180kvm för ungerfär samma kostnad som 160kvm skulle ha kostad oss om vi valt Sävsjö, och vi kunde inte se var de extra kostnaderna fanns.

Vi bygger med generalentreprenad, vilket har fungerat väldigt bra än så länge. Men det hänger nog väldigt mycket på dels vilken snickare man har men även på den lokala säljorganisationen.

Mitt tips är att boka in ett möte med en säljare, ett bättre sätt att få känsla för företaget går nog inte att få.

4.    länk #4
    Lundgrenss avatar
    Junior medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Dalarna

Vi tittade också på Sjödalshus, enplans Linnè, 135 kvm. Av offerterna vi fick så blev Sjödalshus 500.000 dyrare. Men Sjödalshus känns rejäla och bra och vi fick en bra kontakt. Vårt slutliga val blev Myresjö lilla herrgården och vi har fått samma standard, men sparat 500.000 till Thailandsresan
    Senast redigerad av Lundgrens 2010-02-28 18:10

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42