Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #76
    Nykomling Medlem: Mar 2007
    Län: skåne

vi bygger ett 140 i kävlinge, byggstarten har så smått börjat.. Har nyligen börjat bloggat om vår husprocess, ni kan hitta oss här http://akerros.blogspot.com/

2.    länk #77
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2007
    Län: Skåne

vi bygger ett 140 i kävlinge, byggstarten har så smått börjat.. Har nyligen börjat bloggat om vår husprocess, ni kan hitta oss här http://akerros.blogspot.com/
    Schysst!

Vi ligger nog ett steg efter er i vår process så några tittar på er logg blir det nog.

3.    länk #78
    Suhaggs avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2009
    Län: Stockholm

Vårt hus kommer att kosta ca 2 miljoner (grund inkl. grovplanering,dagvattenhantering med stenkista och markarbete för garage står för 500 000 av den summan). Men då gör vi jättemycket själva. Vi har inte så väldigt mycket tillval, det vi valt är 2,6 i takhöjd + ryggåstak, annan färg på taktegel, grundmålad panel samt vitmålade lister och foder.

Har precis varit och tittat på huset i Alsike. Tyckte det var fint, men precis som jag trodde så gillade jag inte när köket var placerat så som det är med bordet vid fönstret. Det gjorde att vardagsrummet kändes mycket mindre och rymden försvann.
    Menar du att huset/materialsatsen går på 1.5m?
    Håller på att kika lite på ett hus av liknande typ som det därför jag frågar.

4.    länk #79
    Nykomling Medlem: Aug 2010
    Län: norbotten

Stommonterat

Hejsan..
    Vi är intresserade av att veta ifall det är någon som har köpt stommonterat hus av lbhus och då classic 140 i synnerhet. Undrar ifall det stämmer att man måste dra in golvvärmen själv att de inte står för det?
    Sen när de gör plattan så ingår väl vatten och avlopp i deras jobb?
    Har hört att man måste dra det själv också men det kan väl inte stämma...lika bra göra allt själv då eller har jag fel?

Mvh: gomf

5.    länk #80
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Jag har ingen aning om vad som ingår på LB-hus. Men du kan ju kolla med Ekeforshus ekonomen också. Där tror jag att det du nämner ingår om man väljer stomrest och de har några 1-planshus i ungefär samma storlek. Själva ritade vi om ett Fiskarhedenvillan Domherren så att det blev mer som classic 140 är i planlösningen.

6.    länk #81
    Nykomling Medlem: Aug 2010
    Län: norbotten

jo tackar, men det var mest lb hus det gällde, men tackar för svar i alla fall..

7.    länk #82
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Halland

jo tackar, men det var mest lb hus det gällde, men tackar för svar i alla fall..
    Jag har en lista på vad som ingår i de olika utförandena (Byggsats, SM, NNF och NF). PM:a mig en mailadress så kan jag skicka över den. Den är visserligen 1,5 år gammal men jag tror inte det har ändrat sig så mycket.

8.    länk #83
    Nykomling Medlem: Jul 2007
    Län: In Lalaland
    Blogginlägg: 1

Ni som bygger här nere i södern (Lund med omnejd), hur gick ni tillväga med KA? Jag har en gammal byggnad på min tomt som ska rivas och vi måste ange en KA i rivningsplanen.

9.    länk #84

vi surfade runt och tittade på alla olika sidor med cerifierade KA hittade Ingvar Klingborg i Löddeköpinge. Väldigt nöjd hittils..Mycket engagerad!

10.    länk #85
    Senior medlem Medlem: Jan 2006
    Län: Örebro

Ni som bygger eller har byggt LB-hus Classic, vad har de för lösning för media (tv/data/ljud) i sina hus? Finns det något draget/förberett för datanätverk och dylikt?

11.    länk #86

Ni som bygger eller har byggt LB-hus Classic, vad har de för lösning för media (tv/data/ljud) i sina hus? Finns det något draget/förberett för datanätverk och dylikt?

//***Standard är ett RJ45 i varje rum (sovrum, vardagsrum och kök).Man får då även ett fördelarskåp inbyggt i väggen i t.ex. klädkammaren där man kopplar in inkommande.***//
    Edit: Ej längre standard

De har de ett tillval med 2RJ45 samt TV/Radio/Coax. Totalt 5 uttag per uttag.

Editvanstående är numera standard.

Det finns även tillval att få ljudanläggning med högtalare inbyggda i taket och möjlighet att koppla in flera ljudkällor som kan styras oberoende av varandra i respektive rum.
    Senast redigerad av jhenrikj 2011-05-26 10:40 Anledning: Nya fakta.

12.    länk #87
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2007
    Län: Skåne

Vill du ha en speciell lösning kna du själ prata och komma överens med elektrikern som ska dra alla kablar.

13.    länk #88

Var har du hört/läst det ändrat standarden?

Enligt detta är det inte det http://www.lbhus.se/weblisher/classi...0&noConflict=1

//***Standard är ett RJ45 i varje rum (sovrum, vardagsrum och kök).Man får då även ett fördelarskåp inbyggt i väggen i t.ex. klädkammaren där man kopplar in inkommande.***// Edit: Ej längre standard

De har de ett tillval med 2RJ45 samt TV/Radio/Coax. Totalt 5 uttag per uttag.

Editvanstående är numera standard.

Det finns även tillval att få ljudanläggning med högtalare inbyggda i taket och möjlighet att koppla in flera ljudkällor som kan styras oberoende av varandra i respektive rum.

14.    länk #89

Var har du hört/läst det ändrat standarden?

Enligt detta är det inte det http://www.lbhus.se/weblisher/classi...0&noConflict=1
    Jag fick ett mail från en säljare på LB-hus. Standarden ändrades februari 2011. Anledningen till att det inte uppdaterats på hemsidan än är att allt krut lagts på att få fram informationsmaterial till den nya Choise-serien. Jag fick även den nya utrustningslistan till Classicserien men tyvärr har jag inte kvar den...

15.    länk #90
    Nykomling Medlem: May 2011
    Län: stockholm

Hej
    Om ni vill ha lite att jämföra med
    svenskahusgruppen.org

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson