Nykomling
Medlem: Jan 2009
Län: Stockhol
Priser på lb-hus sommargyllingen och Svalan?
Hej!
Har försökt att få fram några priser på dessa hus i stockholmstrakten men har ej hittat några!
Sen undrar vi vad som ingår i LB-hus nf , är det inklusive grund (golvvärme) och inredd övervåning?
Är det några som kan svara hur det är att köpa ett LB-hus, när man surfar runt så läser man så mycket negativt. Är dom så dåliga eller är det från fall till fall.
Berätta gärna hur det gick för er när ni byggde med LB.
Fullvärdig medlem
Medlem: Aug 2007
Län: VÄSTRA GÖTALAND
jag har tvärtom bara hört o läst gott om LB hus. Har inte heller listan för er region men här i Göteborg kostar dom 2 416 000- 2 470 000 NF med totalentrepenad.
Junior medlem
Medlem: May 2009
Län: Kalmar
Vet inte vad just de husen kostar, vi ska bygga ett classic 135. Vi har byggstartsmöte i morgon . LB-hus har totalentreprenad så grunden ingår och golvvärme är standard på bottenplan i alla hus. Vad det gäller övervåning så vet jag inte om det ingår eller inte, men det går ju att välja till inredd om inte.
Vart du har hittat en negativa infon förstår jag inte. Vi har bara hittat positiv. Vi har än så länge varit nöjda med våran kontakt med LB-hus. I det område vi ska bygga är det flera som byggt med LB-hus och de har varit mycket nöjda allihop. Sen kan det ju så klart skilja sig åt, det är ju lokala hantverkare som utför allt arbete när huset väl kommit på plats.
Fullvärdig medlem
Medlem: Jun 2007
Län: Stockholm
Hej,
Vi bygger med LB-hus och är nöjda så långt. Kontakten med säljaren är viktig, speciellt när man bygger på totalentreprenad. Säljaren sköter då det mesta innan husbygget startar. Det är viktigt ändå att ni som byggherre är noggranna och granskar kontrakt, ritningar, och är aktiva själva. Lycka till!