Hej!
Vi funderar på om någon har byggt/bygger ngt hus från Eksjöhus?
Vilka erfarenheter har ni, samt vad bör vi tänka på om vi ska bygga ett?
Hälsar Marlene

Hej, vi har byggt ett Havsvik och flyttade in i våras. Vi trivs jättebra i vårt hus och är nöjda med processen och kontakterna med Eksjöhus. Kalkylen höll bra, det som tillkom var extra fyll under plattan, men det ska man ju vara observant på att det är räknat en platta på någon slags genomsnittsmark. Behöver man gräva lite mer och lite djupare för att hitta bra mark att ställa huset på så blir det dyrare, både i grävtid och fyll-mängder.

Vill du veta något annat mer specifikt får du ställa en mer detaljerad fråga, en husprocess tar ofta ett år och det kan vara svårt att skriva fritt och exakt svara på det du vill veta :-)

Vi håller på och ska bygga ett Trend Pulpet med Eksjöhus. Nu är visserligen inte bygget färdigt utan grunden läggs nästa vecka. Men hitills har Eksjöhus varit superbra och det har aldrig varit några problem med något. Säljarna är bra och huvudkontoret är mkt noga med att informera och skicka hem information vad som sker. Jag kan verkligen rekommender att bygga med Eksjöhus. :)

Spännande att ni redan har påbörjat bygget med Trend pulpet. Vi har nämligen bestämt oss för samma hus. Vad nyfiken jag blir? Var bygger ni ert hus?
Vi ska gå igenom orderspecen i kväll, men är inte riktigt säker på vad/vilka ev. ändringar som ska göras. Nytt är nytt och vi borde vara nöjda så, men så tänker vi på om vi skulle ta och ändra ett och annat.
Hur har ni gjort med innertak, köksluckor, handtag, höjd på köksskåp, vitvaror, tapeter, färgt m.m . Ja, listan kan bli lång.

Hej!

Jag ser att du bor i Norrbotten...vad har dom sagt angående grundläggning till er?
Vi bor i Jämtland och väntar bara på leveransvecka, sen ska det vara möjligt att lägga grund enligt företaget som lägger grunden...

Det jag funderar på är snön och tjälen, vad har dom sagt i Norrbotten om detta?

Ang. det andra sakerna så valde vi till alla färg/kakel paket...utomhusfärg ingick vilket var en positiv överraskning...köket gjorde vi stilrent med vita släta luckor och svart bänkskiva...det fick man prisavdrag för vilket också var positivt.

Vi ska även byta plats på kyl/frys och skafferi, det gjorde man enkelt med firman som installerar allt när det är dags...

Vi bygger ett Lyckan på Frösön...

Hej igen!

Jag såg att jag missade nåra frågor du hade...

När vi ritade köket så tog vi köksskåp ända upp, vi tog även ett mycket prisvärt kökspaket med rostfritt och induktionshäll. Det var mycket billigare hos Eksjöhus än andra...

Angående innertaket tänkte vi lämna skarvarna i taket synliga, det blir mysigast så, annars kan man ju spackla det slätt...

Kom även ihåg (om ni vill såklart) att sätta kakel vid köksfläkten ända upp, det tas nog iofs senare men ändå...

//stefan

Hej!

Förstår att priset kan variera, men jag undrar vad det ligger på ungefär för ett Trend Pulpet? Erbjuder de totalentreprenad?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.